A Honda 2015-ben a McLaren partnereként tért vissza a Forma-1-be, miután 1988 és 1991 között négy konstruktőri és négy egyéni világbajnoki címet szerzett a wokingi gárda partnereként. A brit istállóval azonban ezúttal kudarcot vallottak, a Honda pedig előtt a Toro Rossónak, majd a Red Bull Racingnek kezdett el motorokat szállítani.
Ez energiaital-gyárosok, illetve Max Verstappen révén aztán 2021-ben egyéni világbajnoki címet ünnepelhettek, és bár hivatalosan elköszöntek az F1-től, továbbra is motorbeszállítói maradtak a Red Bull két csapatának. A Milton Keynes-i istálló pedig idén elképesztő formában védte meg tavaly megszerzett világbajnoki címeit, az évad 22 versenyéből 21-et megnyerve.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a minap egy interjúban beszélt arról, a Hondának vitathatatlan érdemei vannak sikereikben.
„Az első, 2019-es versenyünk óta — ahol egy dobogós eredményt szereztünk, majd később három elsőséget — több győzelmet szereztünk a Hondának, mint a McLaren a dicső évei alatt” — mondta a brit szakember. „Max [Verstappen] a valaha volt legtöbb győzelmet szerző Honda-versenyző, nagyszerű ez a partnerség. A Hondának komoly szerepe volt abban, amit el tudtunk érni az elmúlt néhány évben, különösen idén.”
„A McLaren elfordult a Hondától, a Sauber elsétált egy megállapodás elől, szóval stratégiai szempontból logikus volt összeboronálnunk a Hondát a Toro Rossóval, majd megadni a Red Bull Racingnek a lehetőséget, hogy kiértékelje őket az aktuális motorpartnerhez mérve.”
„2018 júniusában aztán megszületett a döntés, egy útelágazáshoz érkeztünk, és döntést kellett hoznunk. Az elkötelezettség a szellemiség, illetve a Honda által bevetett erőforrások láttán nyilvánvaló volt, hogy a Honda a megfelelő út számunkra.”