Horner: Piros zászlóval le kellett volna inteni a versenyt - F1VILÁG.HU

Horner: Piros zászlóval le kellett volna inteni a versenyt

HIRDETÉS
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a versenyirányítás jobban tette volna, ha a vasárnapi Olasz Nagydíj hajrájában inkább piros zászlóval megszakítja a küzdelmet, ebben az esetben ugyanis nem a biztonsági autó mögött kellett volna leinteni a futamot.
ZANDVOORT, NETHERLANDS - SEPTEMBER 02: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner looks on from the pitwall during practice ahead of the F1 Grand Prix of The Netherlands at Circuit Zandvoort on September 02, 2022 in Zandvoort, Netherlands. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A verseny hajrájában Daniel Ricciardo lerobbanó versenyautója miatt kellett pályára küldeni a Safety Cart, és bár látszólag volt elég idő arra, hogy kiemeljék a McLarent a pályáról, valójában olyan sokáig elhúzódott a procedúra, hogy egész egyszerűen nem maradt idő az újraindításra.

A versenyirányítás arra hivatkozott, azért tartott sokáig Ricciardo autójának mentése, mert a sportbírók nem tudták üresbe tenni azt. Azóta azonban kiderült az is, az incidens észlelését követően meglehetősen későn küldték be a biztonsági autót, ami ráadásul George Russell elé állt be, nem a versenyben vezető Max Verstappen elé, és rengeteg időbe telt, mire helyes sorrendben fel tudott sorakozni a mezőny mögötte.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy látja, szerinte azonnal le kellett volna piros zászlóval állítani a futamot, amint észlelték, hogy nem lesz lehetőség az újraindításra.

„Szerintem mindig vannak leckék, amiket meg lehet tanulni” – mondta. „De ami történt, az ellentétes azokkal az elvekkel, amiket megvitattunk, miszerint nem jó a biztonsági autó mögött befejezni versenyeket.”

„Ha tudták, hogy nem lehet folytatni, piros zászlóval le kellett volna inteni, aztán újraindítani. De ez nyilván nem történt meg.”

Horner szerint az F1 sportszabályzatával nincs gond, szerinte ugyanis nem kell változtatni a regulákon ahhoz, hogy alkalmazzák a piros zászlókat, ha a helyzet megkívánja. A Red Bull-főnök emellett világossá tette, a történtekért szerinte teljes mértékben az FIA felel, amiért nem sikerült megfelelően végrehajtani az ilyenkor szokásos eljárásokat.

„Hogy őszinte legyek, szerintem időben meg lehetett volna oldani. Ha jól tudom, rossz autó elé állt be a Safety Car. Nem a versenyben vezető pilóta elé állt be, és ez okozta az óriási késlekedést, hiszen fel kellett zárkóznia a mezőnynek, majd az elengedett autóknak is utol kellett érnie a bolyt. Szerintem egy versenykör lehetett volna. De a legvalószínűbb, hogy kettő.”

Horner szerint nem kérdés, hogy ami történt, az téma lesz majd a csapatok soron következő értekezletén.

„Az elnök is érintett ezekben az egyeztetésekben. Meggyőződésem, hogy a napirendi pont tetején lesz ez a kérdés. El kell kerülnünk az efféle forgatókönyveket.”

Hirdetés

Arra a kérdésre, hogy egy olyan szabály, amely kötelezővé tenné a piros zászlót az ilyen esetekben, megoldást jelenthetne-e, Horner így felelt: „Szerintem először is jól kellene csinálni a dolgokat.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Horner: Piros zászlóval le kellett volna inteni a versenyt
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!