Horner szerint egész évben lesznek gumigondok - F1VILÁG.HU

Horner szerint egész évben lesznek gumigondok

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner attól tart, a Forma-1 csapatai talán soha nem tudnak felülkerekedni az idei évben tapasztalt gumiproblémákon, nem tudják ugyanis megtalálni a megoldást arra, miképp tudnák az időmérőn, illetve a versenyen is a legtöbbet kihozni az abroncsokból.


A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner attól tart, a Forma-1 csapatai talán soha nem tudnak felülkerekedni az idei évben tapasztalt gumiproblémákon, nem tudják ugyanis megtalálni a megoldást arra, miképp tudnák az időmérőn, illetve a versenyen is a legtöbbet kihozni az abroncsokból.

A Red Bull versenyzője, Sebastian Vettel gyorsnak bizonyult a múlt hétvégi Kanadai Nagydíj szabadedzésein, az időmérőn pedig jelentős előnnyel szerzete meg az első rajtkockát. A futamon azonban végül csak negyedikként ért célba, mivel nem tudott jól bánni a Pirelli gumikkal, így a rajttól kezdve két kerékcserére játszó Lewis Hamilton megnyerte a viadalt.

A csapatot irányító Christian Horner nem számít arra, hogy bármely csapat is megérti a Pirelli idei abroncsainak titkát, így az alakulatoknak választaniuk kell: vagy az időmérőn, vagy a versenyen remekelnek.

„A gumik működési tartománya olyan szűk, hogy nagyon nehéz a helyzet” – mondta Horner.

„Eldöntheted, hova koncentrálod a teljesítmény: támadhatsz az időmérőn, ami talán fájdalmas lehet a versenyen, vagy pedig futhatsz egy visszafogott kvalifikációt, mint tette azt a Lotus, és akkor talán erősebb leszel a versenyen.”

„Véleményem szerint a következő 13 versenyen is jelentős tényező lesz a gumi. Fernando [Alonso] talán azt mondaná, ha itt ülne, hogy bárcsak kiállt volna kerékcserére 15 körrel a leintés előtt, de ismétlem, 7 körrel a futam vége előtt még vezetett a versenyben.”

A szakember hozzátette, az idei évben nagyon nehéz kialakítani a megfelelő stratégiát, néhány autó ugyanis jobban viselkedik hosszabb távon, mint egy körön.

„Két srác – akik egy kiállásra játszottak, és akik közül az egyik a tizenötödik, a másik pedig a top 10 második feléből rajtolt –, a második és harmadik helyen ért célba. Mi a pole-ba kvalifikáltuk magunkat, 15 körön át az élen voltunk, majd 7 körrel a vége előtt bajba kerültünk.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!