Az energiaital-gyárosok 2023-ban a 22 versenyből 21-et megnyertek, és magabiztosan hódították el úgy a konstruktőri, mint Max Verstappen révén az egyéni világbajnoki címet. Christian Horner csapatfőnök viszont szentül hiszi, a Red Bullnak 2024-ben nem lesz egyszerű dolga, szerinte az ő korábbi példájuk is bizonyítja, hogy az ellenfelek képesek lehetnek a felzárkózásra.
„Láthattuk 2020-ban a Mercedes esetében. Ha visszaemlékszünk, az volt a valaha volt legdominánsabb évük, mégis meg tudtuk őket verni ’21-ben. Van egy aprónyi szabályváltozás, de azt gondolom, semmi sem áll egyhelyben. Láthattuk, hogy az ellenfelek közelebb kerülnek bizonyos helyszíneken, és biztos vagyok abban, hogy a koncepciók konvergálódni fognak” — magyarázta a brit szakember.
„A stabil szabályok mindig harmonikaszerűen működnek. Kétlem, hogy meg fogjuk tudni ismételni azt a szezont, amin most vagyunk túl, de remélhetőleg tanultunk leckéket az RB19-es esetében, és alkalmazni tudjuk ezeket az RB20-as versenygép kapcsán, és elő tudunk állni egy olyan autóval, mellyel meg fogjuk tudni védeni ezeket a bajnoki címeket.”
2024-re egyébként stabilabbak maradnak a technikai szabályok, mint 2020-ról 2021-re, akkor ugyanis módosításokat vezettek be a padlólemezre vonatkozó regulák kapcsán. Christian Horner szerint viszont az, hogy a Ferrari és a Mercedes meglehetősen hullámzóan teljesített idén, nagyban hozzájárult ahhoz, hogy jelentősnek tűnő előnnyel zárták az évet.
„Mások voltak az ellenfeleink mindig. Volt a McLarennek egy felívelése, a Ferrarinak egy felívelése, a Mercedes is feltűnt egy ponton, szóval pályáról pályára változott a dolog” — mondta a Red Bull-főnök, majd arra a kérdésre, hogy dühítőnek tartja-e, hogy Szingapúrban nem tudtak győzni, ezáltal pedig nem sikerült tökéletes idényt produkálniuk, így felelt: „Nem. Ettől csak alázatosabbak maradunk, hogy van még mire törekedni, és ez egy hasznos lecke is volt arra vonatkozóan, hogy a dolgok gyorsan változhatnak.”
„A szingapúri egy kiemelkedő hétvége volt. A harmadik verseny óta arról kérdezgettek engem, hogy ‘mit gondolsz, meg tudjátok nyerni az összes versenyt idén?’. És a 22-ből 21-et megnyerni is őrületes. Elképesztő az, hogy Max több mint 1000 körön át vezetett, megnyert 19 versenyt, és megdöntöttük a McLaren ’88-as rekordját, illetve Seb [Vettel] 2013-as rekordját. A győzelmi arányok, a százalékok…”
„Ez az autó minden bizonnyal hosszú időre be fog vonulni a történelemkönyvekbe, mint a Forma-1 történetének legsikeresebb autója.”