Nemrég derült ki, Hülkenberg az idei szezont követően távozik a Haas csapatától, ő lesz ugyanis a Forma-1-be 2026-ban megérkező Audi egyik gyári versenyzője. Mindez azt jelenti, hogy Hülkenberg már jövőre csapatot vált, és a Sauber versenyzőjeként folytatja pályafutását.
A mostanáig 209 F1-es versenyen rajthoz álló, ám dobogós eredménnyel még nem rendelkező Hülkenberg azt mondja, szokatlan helyzet számára az, hogy már ilyen korán biztosított hosszú távú jövője a sportban, ám azzal is tisztában van, amilyen nagy lehetőség, olyan nagy kihívás is az, hogy az Audi projektjéhez csatlakozik.
“Ez nyilvánvalóan egy remek dolog, és elég kényelmes helyzetbe kerültem azáltal, hogy ilyen korán eldőlt a jövőm” – mondta a német versenyző az F1TV-nek. “Ez nem egy megszokott forgatókönyv számomra, szóval örömteli, nagyon örülök neki.”
“Ez egy óriási projekt, remek lehetőség számomra, ugyanakkor viszont óriási kihívás is, hatalmas feladat áll előttem.”
A 36 esztendős versenyző ugyanakkor leszögezte, az idény hátralévő részében mindent megtesz azért, hogy jó eredményeket érjen el a Haasszal: “Tudom, hogy most ez a hír, de hosszú még az idei szezon, és nagyon elkötelezett vagyok a csapatom iránt, és várom az idény hátralévő részét a Haasszal.”
Hülkenberg elárulta, az Audi F1-es projektjét irányító Andreas Seidlnek kulcsszerepe volt abban, hogy ő is csatlakozik a német gyártóhoz.
“Igen, és ő a hajtóerő ott. Ő az egyik, aki dönt, az egyik kulcsember az Audi menedzsmentjében. Szóval természetesen rajta keresztül jött a dolog. Ő egy nagyon közvetlen és egyenes fickó velem szemben. Emlékszem, hogy 2020-ban, amikor kitört a koronavírus-járvány a szezon előtt, én pedig nem voltam biztos abban, mit akarok csinálni, felhívtam őt. Ő akkoriban a McLarennél dolgozott.”
“Felhívtam, hogy ‘Andy, hogy áll adolog, van esetleg egy esély számomra?’. Ő pedig egyenesen megmondta, ‘nem, ne is reménykedj. Nem fog összejönni’. És aztán ezúttal, évekkel később nagyon más volt a helyzet. Nagyon szeretett volna leigazolni engem.”
A német versenyző 2013-ban már versenyzett egyszer a Saubernél, elmondása szerint azonban akkor nagyon mások voltak a körülmények.
“A csapattal minden rendben volt. Csak egyetlen személlyel volt nehézségem akkoriban, a csapatfőnökkel, Monishával [Kaltenborn], ami egy kicsit nehéz volt, nehéz helyzetet eredményezett. De minden más rendben volt. Akármelyik csapatnál is dolgozam, soha nem voltak problémáim az istállóval, a szerelőkkel, a mérnökökkel. Mindig élveztem a munkát a csapattagokkal.”