A csapat idei, VF-23-as kódjelű versenyautója egész évben nehezen boldogul a Pirelli abroncsaival, mely természetesen igencsak megnehezíti a két versenyző, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg dolgát. A Haas csapata idén mindössze 12 pontot gyűjtött eddig, a júliusi Osztrák Nagydíj óta pedig mindössze egyet. A kiábrándító formát látva nem meglepő tehát, hogy az amerikai istálló az utolsó helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében.
A Haas hazai versenyére, az Amerikai Nagydíjra egy igencsak komoly fejlesztési csomaggal érkezett, azt azonban a sprinthétvégés formátum miatt nemigen tudta kiértékelni, és az istálló a Mexikói Nagydíjon sem remekelt: Kevin Magnussen egy technikai gond miatt a falnak csapódott és kiesett, míg Nico Hülkenberg csak a 13. helyen futott be.
“Ez elkerülhetetlen volt. Nagy árat fizetünk azért, hogy nem hozunk fejlesztéseket, nem találunk teljesítményt” – mondta meglehetősen kritikus hangot megütve Hülkenberg a mexikói verseny után. “Remélhetőleg ez egy ébresztő mindenki számára a gyárban, mert ezen a szinten nem lehet az F1-ben versenyezni.”
Hülkenberg ráadásul arról is beszélt, a korábbi specifikációjú versenyautó talán jobb választás lett volna Mexikóra.
“Ha a régi specifikációnak volt jó karakterisztikája, az az volt, hogy többé kevésbé versenyképes volt a lassú kanyarokban, és ezen a pályán nyilván az ilyen kanyarok dominálnak. Nem tudom, de az az érzésem, hogy talán a régi specifikáció jobb lett volna itt, de nyilvánvalóan ez egy egyirányú utca a jövőre nézve.”
Hülkenberg egyébként Mexikóvárosban 200. F1-es versenyét teljesítette, szerepléséről pedig főnöke, Günther Steiner elégedetten nyilatkozott.
“Nico jó helyzetben volt ahhoz, hogy pontokat szerezzen, de a piros zászló miatt – amit mi magunk okoztunk – nem tudtuk életben tartani a gumikat az utolsó etapban” – magyarázta a szakember. “Az autónk nem tudja úgy életben tartani a gumikat, mint a többieké. De az egész csapat jó teljesítményt nyújtott, Nico pedig fantasztikusan vezetett, próbált kihozni valamit belőle.”