Hülkenberg szerint idén is lesz gumispórolás - F1VILÁG.HU

Hülkenberg szerint idén is lesz gumispórolás

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Renault versenyzője, Nico Hülkenberg úgy véli, 2017-ben is szerepet játszik majd a Forma-1-es versenyeken a gumispórolás.


A Renault versenyzője, Nico Hülkenberg úgy véli, 2017-ben is szerepet játszik majd a Forma-1-es versenyeken a gumispórolás.

A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli a sportág kérésére az idei szezonra változtatott filozófiáján, így abroncsai nemcsak szélesebbek lesznek, hanem kevésbé is degradálódnak majd.

A változásnak mindenki örül, hiszen ezáltal a versenyzők keményebben nyomhatják a gázpedált.

Nico Hülkenberg azonban figyelmeztet, még ez sem jelenti azt, hogy a teljes versenyt padlógázzal teljesíthetik.

Amikor a német versenyzőt arról kérdezte a Motorsport.com című internetes szaklap, vajon a versenyzők valóban jobban nyomhatják-e idén, Hülkenberg így felelt: „Talán…”

„De úgy gondolom, még most sem mehetünk majd padlógázzal végig, mert annak megfizetjük az árát.”

Hülkenbergnek egyébként van már tapasztalata kevésbé degradálódó abroncsokkal kapcsolatban, hiszen 2015-ben, Le Mans-ban a Michelin ilyen elv alapján készült gumijaival tudott nyerni. A Renault versenyzője elárulta, ég és föld a különbség a francia gyártó, valamint a Michelin gumijai között.

„Nagyon meglepődtem. Amikor elkezdtem tesztelni a Porschéval, és jött az első, spái verseny… egyszerűen meg kellett tanulnom.”

„Kezdetben nem volt jó a tempóm, mert nagyon konzervatívan vezettem, hiszen a Pirelli gumijaihoz voltam szokva. Ha ugyanis túlságosan csúszkálsz velük és agresszív vagy, akkor lelassulsz. De az LMP-autóval nem ez volt a helyzet. Nyomni kellett, hogy meglegyen a köridő.”

Hirdetés

„Amit megtanultam, hogy fent lehet tartani ezt az állapotot, nem hagy cserben a gumi. Szóval teljesen másmilyen játék.”

Bár ennek ellenére Hülkenberg nem számít arra, hogy az egész versenyen tövig nyomhatják majd, úgy véli, sokkal élvezetesebb vezetni az idei gépeket.

„Hasonló, mint a korábbi években – egyszerűen gyorsabb. Több a tapadás, tehát gyorsabban lehet bevenni a kanyarokat, később lehet fékezni. Ezáltal sokkal élvezetesebb a versenyzőknek is.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!