Így oldaná meg alapvető egyensúlyi problémáit a Mercedes - F1VILÁG.HU

Így oldaná meg alapvető egyensúlyi problémáit a Mercedes

HIRDETÉS
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója elárulta, abban bíznak, az istálló következő fejlesztéseivel sikerül majd megszabadulniuk autójuk alapvető problémáitól, melyek visszavetették annak teljesítményét az idei szezonban.
2024 Chinese Grand Prix, Friday - Sam Bloxham Lewis Hamilton

A német gyártó gyenge formában kezdte a 2024-es szezont: bár W15-ös kódjelű versenyautójának voltak villanásai, alapvetően nem tudott következetesen jól teljesíteni, Lewis Hamilton és George Russell pedig időnként úgy érezték, pengeélen táncolnak vele, mivel a beállítások révén a Mercedes egész egyszerűen képtelen volt kihozni belőle azt, amiről úgy gondolja, megvan benne.

A Mercedesnél abban bíznak, a jövő hétvégi Miami Nagydíjra tervezett fejlesztésekkel sikerül növelniük a teljesítményt, ugyanakkor más változtatásokat is eszközölnek majd az autón a folytatásban.

„Érkeznek fejlesztési csomagok az autóhoz, de olyan komponensek is, melyek reményeink szerint meg fogják oldani az autó egyensúllyal kapcsolatos alapvető problémáit, melyek nehézséget okoznak számunkra” — magyarázta James Allison technikai igazgató.

„Amennyire fájdalmas erről beszélnem egy olyan hétvége után, mint ez, egyszerűen csak szeretnék emlékezni arra, hogy lesznek még versenyek a jövőben, amikor jól kivitelezzük a dolgokat, és amikor jobb formában leszünk, fejlődünk, és amikor óriási öröm lesz majd erről beszélni — alig várjuk már ezt a napot.”

Allison azt mondja, bár műveleti szinten jól dolgozott a Mercedes múlt hétvégén, Kínában, összességében nem tudott megfelelő teljesítményt nyújtani a csapat — ez pedig az autó miatt volt így.

„Egész évben egy olyan autónk van, mely problémás az első tengelyen — főleg a lassú kanyarokban. És ez hatványozottan így volt ezen a hétvégén. Amint olyanná válnak a gumi, hogy egyszerűen nem akarnak elfordulni a kanyarban, a versenyzőnek várnia kell arra, hogy a gázra léphessen a kijáraton, és rengeteg köridő elvérzik itt.”

„Extrém esetekben pedig ahhoz, hogy az autó elforduljon, a gázzal kell játszani, hogy az autó hátulja kitörjön, de ez kinyírja a gumikat, szóval az első tengely problémája miatt túlmelegítjük a hátsókat.”

„Egyáltalán nem öröm az, amikor egy hétvégén — még ha jól kiviteleztük is a dolgokat és mindkét srác jól vezetett — a hardver maga nem olyan, amilyennek lennie kellene. Természetesen a következő versenyeken az lesz a kihívás számunkra, hogy átmozgassuk az autó beállításait, illetve felvértezzük új elemekkel, hogy az jobban működjön.”

A Mercedes technikai vezetője beszélt arról is, azon is el kell gondolkodniuk, hogyan érdemes változtatni a beállításokon a versenyhétvégék során — a kínai sprintfutam után ugyanis Hamilton és Russell autóján is jelentősen módosítottak, ám végül nem sikerült javítani annak teljesítményén, sőt.

Hirdetés

„Határozottan megtanultuk ezen a hétvégén, hogyha ambiciózus akarsz lenni, légy ambiciózus a sprintfutamra, és vegyél vissza a főversenyre, nem pedig fordítva. Remélhetőleg jobb helyzetbe tudjuk hozni az autót, és hogy azok a fejlesztések, amiket Miamiba viszünk, jó szolgálatot tesznek majd nekünk legalább egy olyan időmérőn, ami igazán szoros lesz.”

„Abban a csatában, amit vívunk, olykor néhány századmásodperc dönthet, pár tized pedig a világos jelenti.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Így oldaná meg alapvető egyensúlyi problémáit a Mercedes
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!