Bár a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj még hetekre van, már most számos részlet ismert az új energiaital-gyárosok új versenyautójáról. A csapat 2024 elején domináns autóval állt rajthoz, ám annak fejlesztése problémásnak bizonyult. Az RB20-as egyre szűkebb működési tartományban volt képes optimális teljesítményt nyújtani, miközben a konkurensek — elsősorban a McLaren és a Ferrari — célzott fejlesztésekkel közeledtek.
A szezon végére a Red Bull némileg visszanyerte teljesítményét, de az RB20-as problémái végig fennmaradtak. A cél most az, hogy az új autó kevésbé legyen érzékeny a beállításokra, és Verstappen tovább küzdhessen ötödik világbajnoki címéért.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
Milyen lesz az RB21-es?
Sajtóhírek szerint a Red Bull az RB21-es aerodinamikájának egyszerűsítésére törekszik. Ez főként az oldaldobozok és a motorborítás finomhangolásában mutatkozik majd meg, de a legfontosabb változtatások az autó padlólemezén és a szárnyak alsó felületén lesznek, tehát szemmel kevésbé lesznek láthatók.
HIRDETÉS
Pierre Waché, a Red Bull technikai igazgatója ezt egy interjúban is megerősítette: „Ha a látható aspektusát nézzük az autónak, mindenki nagyjából ugyanazt a koncepciót alkalmazza, amit mi 2022-ben hoztunk be, szélesebb hátsó karosszériával. Azonban az igazi fejlesztések az autó belső mechanikájában történnek. Mi azért vagyunk itt, hogy a lehető legjobban fejlesszük az autót” — magyarázta a szakember.
Ez azt jelenti, hogy az RB21-es nem lesz radikálisan eltérő az elődjétől. Még ha a csapat alált is volna új koncepcióra lehetőséget, egy évvel az új 2026-os technikai szabályváltozások előtt nem érné meg teljesen új útra lépni.
HIRDETÉS
Verstappenre szabva
HIRDETÉS
A fejlesztési irány egyértelmű: a Red Bull az új autót Verstappen vezetési stílusához igazítja. Helmut Marko a Speedweek hasábjain ezt már korábban egyértelművé tette.
„Mivel a leggyorsabb és legjobb versenyző a mezőnyben Max, természetes, hogy az ő preferenciáit vesszük figyelembe az autó fejlesztésekor. Biztos vagyok benne, hogy addig marad a Red Bull Racingnél, amíg versenyképes autót tudunk biztosítani számára” — magyarázta az osztrák szakember.
HIRDETÉS
De milyen is Verstappen vezetési stílusa? A holland versenyző egy nagyon érzékeny, mozgékony első tengelyű autót kedvel, amelyet a korábbi Red Bull-pilóta, Alexander Albon így írt le a Players’ Tribune kérdésére.
„Olyan, mintha a Call of Duty-t a kontroller legmagasabb érzékenységi fokozatán játszanád” — próbálta magyarázni a Williams jelenlegi pilótája, ezt a hasonlatot pedig Verstappen új csapattársa, Liam Lawson is megerősítette.
HIRDETÉS
Megváltozik a Red Bull dizájnja?
Verstappen A Talking Bulls című podcastben a csapat új autójával kapcsolatban azt mondta, szeretné, ha annak külseje is egy kicsit átalakulna az új szezonra.
„Nagyon várom, hogy lássam az új autómat, különösen a fényezését. Remélem, hogy valami újat kapunk. Nagyon szeretem a fényes színeket. Túl sok matt, kék autónk volt már. Néha jó egy kicsit feldobni a dizájnt.”
Az, hogy ezt a Red Bull saját podcastjében mondta el, arra utalhat, hogy valóban változhat a fényezés az idei évre, ugyanakkor egy teljesen fényes fényezés többletsúlyt jelenthet — az F1 minimum súlyhatárának kétkilós növelése azonban lehetőséget adhat a csapatnak a változtatásra.
Új szponzorok és az utolsó Honda-motoros szezon
A Red Bull autójának megjelenése nemcsak a szín, hanem a szponzorok miatt is változni fog. A csapat 2025-ös portfóliója átalakul: a ByBit kriptovaluta-cég szerződése lejárt, így már nem lesz jelen a hátsó szárnyon. Emellett Sergio Pérez távozásával több mexikói szponzor is búcsút intett a csapatnak, miközben új partnerek csatlakoztak.
Technikai fronton 2025 az utolsó év, amikor a Red Bull még Honda-motorokat használ, jövőre ugyanis már saját gyártású V6-osokkal vesznek részt a bajnoki küzdelmekben. A motorszabályok befagyasztása miatt az erőforrás főbb elemei változatlanok maradnak az idei évre, de kisebb szoftveres fejlesztések még segíthetik a csapatot.
Mikor láthatjuk először az RB21-est?
Február 18-án Londonban az F1 történetében először egy közös autóbemutatót tartanak, ahol mind a tíz csapat megmutatja az új festését. A Red Bull ugyanakkor jelezte, hogy saját külön bemutatót nem tart, így valószínűleg a valódi RB21-est csak a bahreini előszezoni teszteken láthatjuk először mozgásban, igaz, azt a tervek szerint már korábban, Silverstone-ban bejáratja a csapat.
De még az is kérdéses, hogy a teszten használandó változat mennyiben egyezik majd a szezon későbbi szakaszaiban használt verzióval. A tavalyi harmadik hely a konstruktőri bajnokságban több szélcsatornás fejlesztési időt biztosít a csapat számára, és egyelőre kérdés, hogy mikor kezdik el igazán az új, 2026-os szabályrendszerre való felkészülést.
Egy biztos: Verstappen autója továbbra is az 1-es rajtszámmal gurul pályára idén, és a Red Bull teljesítményén múlik, hogy ez így marad-e 2026-ban is.