Idén második alkalommal kísérletezik a Forma-1 az új időmérős gumiszabállyal, amelynek értelmében Olaszországban a pilóták fejenként mindössze három kemény (C3), négy közepes (C4) és négy lágy (C5) keveréket kapnak a versenyhétvégére. Ennek megfelelően a versenyzők tehát mindössze 11 szett száraz pályás abronccsal takarékoskodhatnak, amellyel az F1 a fenntarthatóságot igyekszik javítani.
Egy másik fontos változás a hétvége lebonyolításával kapcsolatban, hogy az időmérő edzésen a Magyar Nagydíjhoz hasonlóan most sincs szabad gumiválasztás. A csapatok a Q1 során a kemény, a Q2 során a közepes, a Q3 során pedig a lágy abroncsokat használhatják, ez alól pedig csak az eső érkezése engedélyez kivételt, de erre ezen a hétvégén szinte semmi esélyt nem látnak a meteorológusok.
Bár a kísérleti formátumot a Magyar Nagydíjon több pilóta is kritizálta, a hungaroringi hétvégén ez is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az időmérő edzés végeredménye egyáltalán nem a papírforma szerint alakult, ugyanis a pole-pozíciót nagy meglepetésre a Mercedes szerezte meg Lewis Hamiltonnal.