Egymásnak ellentmondó vélemények láttak napvilágot a Forma-1 berkein belül a jövő évben bevezetésre kerülő egyik legjelentősebb szabálymódosítással, a biztonsági autós fázisokat követő állórajtokkal kapcsolatban.
Egymásnak ellentmondó vélemények láttak napvilágot a Forma-1 berkein belül a jövő évben bevezetésre kerülő egyik legjelentősebb szabálymódosítással, a biztonsági autós fázisokat követő állórajtokkal kapcsolatban.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) által nemrég elfogadott módosítást számos kritika érte a rajongók részéről, és bár a versenyzők szerint is vannak aggályok ezzel kapcsolatban, összességében izgalmasabbá tehetik a versenyeket az új, futamközbeni rajtok.
A minap az FIA részleteket is elárult az új rendszerrel kapcsolatban, így megtudhattuk, pontosan hogyan is bonyolítják majd le a biztonsági autós szakaszokat követő új rajtokat.
A testület tájékoztatása szerint az egy-egy incidens miatt beküldött biztonsági autós procedúra változatlan marad mindaddig, amíg a lekörözött versenyzők vissza nem veszik köreiket. Eztán a versenyigazgató utasítására a versenyzők megkapják a jelzést arról, hogy az adott kör végén a Safety Car a bokszba hajt.
Amint ezt megtörténik, a mezőny elmegy még egy körre, a bokszutca végét jelző lámpa pedig pirosan világít mindaddig, amíg a teljes mezőny el nem hagyta a célegyenest.
Időközben a bokszutca falán helyet foglaló mérnököknek a garázsokba kell vonulniuk, minden istállótól 2 szakember maradhat a bokszutcai vezérlőpultoknál.
A versenyzők aztán elfoglalják az adott pozíciójuk szerint őket megillető rajtpozíciókat, majd ugyanúgy felvillannak a piros lámpák, ahogy a versenyek elején.
Az FIA tájékoztatása szerint lesznek alkalmak, amikor a biztonsági autós periódust nem követi majd állórajt: ha például maximum csak két kör telt el a versenyből, nem kell újra felsorakozni a rajtrácsra, mint ahogy akkor sem, ha már csak öt, vagy annál kevesebb kör van hátra a futamból.
Emellett a versenyigazgató dönthet az állórajt lefújásáról akkor is, ha azt a körülmények nem teszik lehetővé.
Ezen esetekben ugyanúgy folytatódnak a versenyek, ahogy az elmúlt években – a biztonsági autó elhagyja a pályát, a mezőny pedig folytatja a versenyzést.
A szabályzat kimondja, nem lesznek állórajtok abban az esetben sem, ha a versenyt eleve biztonsági autó mögött kezdte meg a mezőny.