Az idei évre oly módon változtak a biztonsági autós periódusokat követő újraindításokra vonatkozó regulák, hogy a versenyzők csak a célvonalat elhagyva előzhetik meg egymást. Korábban már az első biztonsági autós vonal után szabad volt az út – ezt a vonalat a bokszbejárat előtt helyezik el.
A 2019-es új szabálynak köszönhetően Max Verstappen egészen a célvonalig vissza tudta fogni a mezőny tempóját, és nem kezdett el gyorsítani az utolsó kanyarból kijövet. Ez a taktika pedig igencsak látványosnak bizonyult.
Brawn nemrég elárulta, felfigyeltek a történtekre, a látványos újraindításokat pedig megismételnék a jövőben is.
„A második újraindításnál Verstappen különösen erős volt – egészen a végsőkig visszafogta a mezőnyt, hogy megbizonyosodjon arról, senki sem tud szélárnyékot fogva elmenni mellette, ezáltal elorozva tőle a győzelmet” – fogalmazott Brawn.
„Izgalmas és lenyűgöző újraindítás volt, amit alaposan kielemzünk majd, mivel az összetorlódott mezőny a második restartnál nagyon látványos volt, a legkisebb előny pedig döntőnek bizonyult. Szóval érdekes lehet megvizsgálni annak lehetőségét, hogy ezeket a körülményeket a jövőben újra megteremtsük, kétségkívül feltárjuk majd ezt is a jövőben.”
Nem Brawn volt az egyetlen, aki nagyon élvezte az újraindítást: Daniel Ricciardónak is tetszett a szoros küzdelem.
„Király volt!” – mondta az ausztrál. „Szerintem az, hogy most nem előzhetünk a célvonalig, lehetőséget ad arra, hogy ne lógjunk meg korán.”
„Lewis [Hamilton] az első újraindításnál korán a gázra lépett, aztán látta, hogy a többiek közel vannak, úgyhogy visszalassított. Hogy őszinte legyek, imádtam, szóval teljesen rendben van.”
„Látható, hogy van, aki blokkolóra fékezett, és egy kicsit kaotikussá válhat a dolog, de nyilván több adrenalint ad.”