Ikonikussá nőheti ki magát Nico Hülkenberg és a Renault kapcsolata – legalábbis ezt reméli a francia istálló, ahol abban bíznak, rövid időn belül a világbajnoki címért harcolhatnak majd közösen.
Ikonikussá nőheti ki magát Nico Hülkenberg és a Renault kapcsolata – legalábbis ezt reméli a francia istálló, ahol abban bíznak, rövid időn belül a világbajnoki címért harcolhatnak majd közösen.
Hülkenberg a Force Indiától érkezett a Renault-hoz az idei évre, és bár 2017-ben még nem számítanak arra, hogy a győzelmekért harcolhatnak, néhány éven belül szeretnének a csúcsra érni.
Bár Hülkenberg F1-es pályafutása során még soha nem állt dobogón, a Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul biztos benne, a német versenyzőnek megvan a sebessége és tehetsége ahhoz, hogy történelmet írjon a Renault-nál.
„Rendkívül izgalmas ez, hiszen ő pontosan az a karakter, amilyet mi szeretnénk” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak.
„Lehetőségünk van arra, hogy egy olyan pilótánk legyen, aki tapasztalt, és aki a juniorszériákban egy szinten volt Nico Rosberggel és Lewis Hamiltonnal, viszont nem állt kapcsolatban egyetlen autógyártóval, vagy nagy csapattal sem.”
„Sokan azt mondják, alacsony profilú versenyző, de számunkra nagyszerű lehetőség, mert egy versenyző nem csak egy versenyző. Úgy gondoljuk, Nico személyében nagyszerű pilótát kaptunk, akinek kiváló képességei vannak – ez egy hosszú távú projekt vele, a Renault nagykövetévé akarjuk tenni, szeretnénk, ha szoros kapcsolatot alakítanánk ki – mint ahogy Lewisnak is szoros a kapcsolata a Mercedesszel.”
„Úgy hiszem, hogy például Sebastian Vettelt is még sokan a Red Bullhoz kötik.”
„Remélem, hogy néhány év múlva – ha sikereket érünk el közösen – az emberek is összekötik majd Nicót a Renault-val. De előbb el kell végeznünk a dolgunkat.”
Bár a Renault hónapokig mérlegelte lehetőségeit 2017-re, Abiteboul azt mondja, mindig is Hülkenberg volt számukra az első opció.
A szakember elismerte, informális egyeztetéseket folytattak Valtteri Bottasszal, Sergio Pérezzel és Carlos Sainzcal is, akik leginkább azért nem szerződhettek a Renault-hoz, mert nem voltak szabadon igazolhatóak.
„Van néhány dolog, amit sokan rosszul gondolnak: jelesül, hogy bizonyos versenyzők kosarat adtak a Renault-nak. Garantálni tudom önöknek, hogy senki sem fordult el az ajánlatunktól. Inkább épp az ellenkezője. Néhányan azt mondták, szabadon kapcsolatba léphetnek velünk, pedig nem ez volt a helyzet.”
„Szeretném ezt tisztázni, mert az emberek azt mondják, a Renault projektje nem elég vonzó, hogy nincs meg az ambíció, vagy a financiális források. Ez nem igaz. Őszintén mondom, sok érdeklődő volt, és Nico volt a legjobb választás, szóval örülünk, hogy csatlakozik hozzánk.”