Újabb kísérletet tesz a költségvetési plafon bevezetésére a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt – a francia szakember a csapatok mai, genfi ülésén áll elő javaslataival.
Újabb kísérletet tesz a költségvetési plafon bevezetésére a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt – a francia szakember a csapatok mai, genfi ülésén áll elő javaslataival.
A Marussia és a Caterham közelmúltbéli problémái az FIA elnökét is aggasztják, éppen ezért Todt újabb próbálkozást tesz a költségvetési plafon bevezetésére – melyet korábban több alkalommal is megvétóztak a nagycsapatok.
A szakember abban bízik, a Stratégiai Munkacsoportban helyet foglaló csapatok ezúttal nyitottabban állnak hozzá a kérdéshez.
„Ismét napirendre tűzöm majd a költségcsökkentést” – mondta Todt.
„Találkoztam három igencsak hangos csapat [a Lotus, a Sauber és a Force India] képviselőivel, és egyeztettünk a költségcsökkentés módjairól.”
„A Stratégiai Munkacsoportban én voltam az egyedüli, mely ragaszkodott egy ilyen lista összeállításához, és ahhoz, hogy csökkenjenek a költségek. A többiek nem értettek egyet vele.”
„Beszéltünk a költségvetési plafonról is. Az FIA rengeteg pénzt áldozott azokra a konzultációkra, mely azt hivatott kideríteni, hogy működhet-e egy ilyen rendszer, és még a Lotus is, mely ma azt hangoztatja, hogy túl magasak a költségek, ellene volt. Szóval mit tehetnénk?”
A jelentősen megemelkedett költségek kulcsszereplői az idén bevezetett új erőforrások voltak.
„Egy ilyen motor átlagos ára 30 millió dollár, ami túl sok” – mondta Todt.
„18 millióról 30 millióra ment fel ez az összeg, ez mintegy 70 százalékos emelkedés. Küzdeni fogok a kiscsapatokért ebben a tekintetben, hogy sokkal élhetőbb helyzetbe kerülhessenek. A tőlem telhető legjobbat nyújtom majd. Garanciát nem tudok vállalni az eredményre, de rajta leszek az ügyön.”