Alaposan megvizsgálta a Red Bull Racing RB9-es versenyautóját a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) múlt hétvégén, Indában.
Alaposan megvizsgálta a Red Bull Racing RB9-es versenyautóját a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) múlt hétvégén, Indában.
Az Auto Motor und Sport című német szaklap értesülései szerint a sportot irányító testület azt követően kezdett el vizsgálódni a világbajnok alakulat háza táján, hogy Gary Anderson, a BBC technikai szakértője – aki korábban a Jordan és a Stewart csapatok főmérnökeként tevékenykedett – arra gyanakodott, a Red Bull autójának padlólemeze egy trükkös megoldásnak köszönhetően hajlik.
A szakember azt állította, a hőkamerák képeiből egyértelműen kivehető az, hogy az RB9-es versenygépek padlólemezének elülső része – az ún. ’tea tray’ – relatíve alacsony sebességnél is meglehetősen felmelegszik.
Anderson szerint ez azért szokatlan, mert a Forma-1-es versenyautók alján egy nagy sűrűségű falap található, így ellenőrzik ugyanis a szakemberek a megfelelő hasmagasságot. Ha ez a falap több mint 1 mm-t kopik, az autót kizárják.
Ha tehát a versenyautó alja túlságosan gyakran éri az aszfaltot, azzal elengedhetetlenül túlzott mértékben elvásik a szóban forgó falap.
Anderson állítja, a Red Bullnál egy újabb trükkös megoldást eszeltek ki, valamilyen úton-módon ugyanis olyannyira fel tudják melegíteni az autó padlólemezének elülső részét, hogy az minimális mértékben meghajlik, ezáltal pedig nagyobb leszorítóerő érhető el.
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint az FIA Indiában alaposan megvizsgálta Sebastian Vettel versenyautóját – a padlólemezt 300°C-ra hevítették fel, az azonban meg sem mozdult. Ebből kifolyólag tehát az RB9-es versenygépet szabályosnak minősítették.
Sebastian Vettel indiai győzelmének köszönhetően három futammal a bajnokság vége előtt bebiztosította negyedik bajnoki címét, míg a Red Bull szintén behozhatatlan előnyre tett szert a konstruktőrök versenyében.