Igazán izgalmas digitális fejlesztések várnak a Forma-1 rajongóira 2018-ban – árulta el a királykategória sportigazgatója, Ross Brawn.
A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media első teljes idénye során alapos elemzéseket végzett, hogy kiderítse, mik a száguldó cirkusz erősségei és gyengeségei, és mily módon lehetne javítani a sportág népszerűségén.
Az egyik, komoly fejlődésen átesett terület kétségkívül a digitális platform volt, melyre Bernie Ecclestone korábban nem fordított nagy hangsúlyt.
Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója a minap egy interjúban elárulta, a sportág új tulajdonosa közel áll ahhoz, hogy véglegesítse 2018-as terveit, és igazán izgalmas dolgok várnak majd az F1-es rajongókra.
„Ha őszinte akarok lenni, akkor véleményem szerint az F1 majdhogynem egy ’start-up’, mert korábban a digitális területen, illetve a közösségi médiát tekintve nem sok aktivitása volt. Szóval számunkra ez most egy új kezdet” – mondta a szakember.
„Ez jó és rossz is egyben. Jó, mert lehetőségünk van arra, hogy felépítsünk valamit, amire szükségünk van a jövőre nézve. És rossz, mert eddig még semmi nem épült fel.”
„De van néhány nagyon izgalmas dolog, amit a rajongók már jövőre látni fognak az információ prezentálásának vonatkozásában.”
A Forma-1 kereskedelmi igazgatója, Sean Bratches azt már korábban megerősítette, hogy terveik között szerepel extra tartalmak internetes közvetítése, Brawn azonban elárulta, a versenypályára kilátogató rajongók élményét is szeretnék jobbá tenni.
Szeretnének például nagysebességű Wi-Fi-hálózatot kiépíteni a versenyhelyszíneken.
„A Forma-1 rendkívül tartalomgazdag sport, rengeteg az adat, az információ. Azt szeretnénk, ha az átlagrajongó is megértené, milyen gazdag is ez a környezet. Vizsgáljuk, hogyan kommunikáljunk a szurkolókkal egy verseny során, hogy ezeket az extra információkat át tudjuk nyújtani.”
„A legtöbb embernek már van mobilja, iPadje, vagy hasonló eszköze. Szeretnénk, ha ezeket az extra információkat át tudnánk adni, hogy a lelátón ülők, akik nézik a valódi akciót a pályán, átlássák a stratégiákat is, hogy a helyzet a gumikkal, belehallgathassanak a rádióbeszélgetésekbe. Ha ezt sikerülne megvalósítani, az nagyszerű lépés lenne.”
„Be kell vezetnünk egy rendszert a rajongóknak. Nagy feladat, igazán óriási feladat, és most azt vizsgáljuk, hogyan tudjuk a legjobban megvalósítani.”