Hogy feloldjam a cím erős ellentmondását: noha az első öt pozíciót elfoglaló pilóta rajt-, valamint a verseny leintése utáni helyezése között nem történt nagy változás, leszámítva a Robert Kubicát a rajtnál megelőző Vettelt, mégis egy izgalmas majd’ két órán át tartó monacói viadalnak lehettünk szemtanúi. Apropó, fültanúi is, amikor az ismétlésekből a Williams pilótái, Nico Hülkenberg és Rubens Barrichello becsapódásánakkeserves hangját figyelhettük meg.
Európai nyitány: Webber kontra mezőny: 2 : 0.
Mark Webber könyörtelenül kihasználta a 2010-es évad első két európai versenyén autójának fölényes teljesítményét. Az a mód, ahogyan saját csapattársát is elverte, egyszerűen megmagyarázhatatlan. Talán Webberre pozitívan hat az a kettős nyomás, melyet egyrészről Vettel mért rá az első futamokon mutatott kiváló szereplésével, másrészt a Kimi Raikkönen visszatéréséről és a finn világbajnok valamint a Red Bull Racing házasságáról szóló pletykák váltottak ki.
Ha a pszichés megterhelésnél járunk, akkor egy másik versenyző is kiemelendő: Felipe Massa. A brazil ugyanis összeroppanni látszik kétszeres világbajnok csapattársa árnyékában. Noha Alonso a ponttáblázatban nem áll fényévekkel Massa előtt, ez csupán a spanyol pechjének és egyben a brazil szerencséjének köszönhető. Motorhibák, váltóhiba, kiugrás a rajtnál Kínában, Massa általi feltartása Malajziában és Ausztráliában, Jenson Button piruettre kényszerítése Ausztráliában és a monacói ’balul elsült törésteszt’: ezek állnak a feketelistán, melyet Alonso állíthatna össze, ha az eddigi Ferrari pilótaként teljesített hat versenye állna a középpontban.
A mezőny tagjait azonban még mindig elenyésző pontkülönbségek választják el egymástól a pontversenyben. Egy erősebb időmérő kör, egy ügyes taktikai húzás vagy akár egy lassabb autó általi feltartás, és a kocka ismét fordulhat, akarom mondani a kép ismételten feje tetejére állhat. A következő futamok mégis vonatozást vetítenek elő, mintsem eseménydús versenyeket, így lehet, hogy a Red Bull domináns… Jobb, nem befejeznem a mondatot. Reménykedjünk, hogy a McLaren, a Ferrari és a Mercedes két lépésnyi fejlesztést dob autójára és képes lesz feltartóztatni a Vörös Bikák torreádorait.
Szabó Balázs, a szerkesztő