A francia csapata idei, A524-es kódjelű versenyautója igencsak gyengének mutatkozott az évad első három versenyhétvégéjén, versenyzői, Pierre Gasly és Esteban Ocon pedig képtelenek voltak a pontszerzésre. Az előttünk álló hétvégén, Japánban felkerülnek az első újítások az idei versenyautóra — a csapat elsősorban a súlycsökkentést célozta meg az új elemekkel.
„Izgatottan várjuk már, hogy a gyors és ritmusos Szuzukában versenyezzünk” — mondta a csapatot irányító Bruno Famin. „A 2024-es fejlesztési programunknak megfelelően felkerülnek az első fejlesztések az A524-esre. Habár ezek nem jelentős újítások, fontos számunkra, hogy mihamarabb felkerüljenek, hogy ki tudjuk értékelni a bennük rejlő potenciált, és még jobban megismerkedjünk a csomagunkkal.”
„Ezek a fejlesztések főként egy új első szárnyat tartalmaznak, valamint az első lépését a súlycsökkentésnek.”
Bár az Alpine csapata Melbourne-ben jobb tempót mutatott, mint az évad első két versenyén, Famin szerint ez csupán a pálya karakterisztikája miatt volt így.
„Ausztráliában képesek voltunk a pontzónához közelebb harcolni, mint az előző két versenyhétvégén. Ez főként a körülményeknek, illetve a pályaspecifikációnak volt köszönhető, nem pedig a feljavult teljesítménynek. Az még messze van a céljainktól. Kőkeményen kell dolgoznunk azon, hogy minden területen javítsunk a teljesítményünkön.”