Jelentős fejlesztéseket vonultat majd fel a hátralévő két előszezoni teszten a Sauber Forma-1-es csapata – a svájci gárda nagy hangsúlyt fektet az aerodinamikára, Jerezben azonban még csak az új autó bejáratására összpontosított.
Jelentős fejlesztéseket vonultat majd fel a hátralévő két előszezoni teszten a Sauber Forma-1-es csapata – a svájci gárda nagy hangsúlyt fektet az aerodinamikára, Jerezben azonban még csak az új autó bejáratására összpontosított.
A Sauber múlt héten vitte pályára először C33-as kódjelű versenygépét: a csapat arra összpontosított, hogy versenyzőivel, Adrian Sutillal és Esteban Gutiérrezzel minél több kört megtegyen az új autóval.
Monisha Kaltenborn csapatfőnök elárulta, Bahreinben, a következő két teszten sokat változik majd a versenygép.
„Alapvetően egy nagyon drága csomagról van szó” – mondta a szakember.
„Terveink szerint az új elemek többsége már az első bahreini teszten felkerül az autóra. A csomag magában foglal egy új első- és hátsó szárnyat, új oldalsó légterelőket, mint ahogy más, kisebb összetevőket az autón. És aztán a második bahreini tesztre további újítások érkeznek.”
A szakember elárulta, az új technikai szabályok egyik mellékterméke, a hátsó fékrendszer komoly fejtörést okozott a csapat számára – azt ugyanis össze kell hangolni az energia-visszanyerő rendszerrel. A Sauber és motorpartnere, a Ferrari most azon dolgozik, hogy tökéletesítse a rendszert.
„Nemcsak a versenyzők, a mérnökök sem voltak megelégedve vele. Elsősorban szoftveres problémáról beszélhetünk. Sikerült előrelépéseket tennünk a teszten, de még van lehetőség a javulásra.”
„Mérnökeink mindazonáltal biztosak abban, hogy elég idejük van arra, hogy a következő tesztre motorpartnerünkkel közösen orvosolják a problémát.”
A következő előszezoni teszt február 19-én kezdődik, és február 22-ig tart majd Bahreinben.