A faenzai istálló jelenleg a konstruktőri pontverseny utolsó helyét foglalja el, a csapat mindkét pontját Yuki Tsunoda szerezte. Az AlphaTaurinál természetesen pontosan tudják, mihamarabb javítaniuk kell teljesítményükön, ezért gyökeres változások zajlanak jelenleg is: nemrég csatlakozott az alakulathoz az FIA egykori kulcsembere, Peter Bayer, jövőre pedig a Ferraritól érkező Laurent Mekies veszi át a leköszönő Franz Tost helyét a csapatfőnöki székben. Az AlphaTauri pedig 2024-ben szeretné még szorosabbra fűzni együttműködését testvércsapatával, a Red Bull Racinggel – természetesen a szabályok keretein belül.
Mindeközben pedig természetesen az autó fejlesztése is folyamatos: az AlphaTauri jelentős újításokkal vértezte fel az AT04-es konstrukciót Silverstone-ban. Az FIA-nak küldött dokumentumban a csapat nem kevesebb, mint nyolc változást említett.
Három ezek közül a padlólemezt érinti: megemelték annak belépő élét, és változtattak a geometrián, hogy hatékonyabb megoldással álljanak elő. Mindeközben a diffúzoron is változtattak, illetve a motorborítás, a hátsó szárny, valamint a versenyautó felfüggesztése is módosult.
Bár a csapatnál nem várnak olyan jelentős növekedést a leszorítóerő tekintetében az új hátsó szárny révén, azt remélik, hogy a kisebb légellenállású megoldással hatékonyabbak lehetnek majd az egyenesekben.