A száguldó cirkusz csapatai az F1 Bizottságának csütörtöki ülésén értekeztek számos, a királykategória jövőjét alapvetően befolyásoló ügyben.
Ezek közé tartozott a motorfejlesztések 2022-ben történő befagyasztása is, melyre főképp a Red Bull törekedett, az energiaital-gyárosok jelenlegi partnere, a Honda ugyanis az idei szezon végén távozik a Forma-1-ből.
A Red Bull 2022-től is a japánok motorjait használná, lényegében megvásárolná a terveket a Hondától, ehhez azonban elengedhetetlen a fejlesztések befagyasztása.
A csapatok végül az F1 Bizottságának csütörtöki ülésén egyeztettek erről, és egyhangúlag elfogadták a javaslatot.
Arról egyelőre még nincs döntés, hogy pontosan mikor is kell leállni a motorfejlesztésekkel.
Szintén ma egyeztettek a csapatok a sprintfutamok ötletéről is: ahogyan arról korábban az F1Világ.hu is beszámolt, már az idei évben átalakíthatják a versenyhétvégék formátumát bizonyos helyszíneken. Úgy tudni, Montrealban, Monzában és Interlagosban a hagyományos időmérő helyett sprintfutamot tartanának, melyek rajtsorrendjéről egy pénteki időmérő döntene. A sprintverseny végeredménye határozná meg a vasárnapi főfutam rajtsorrendjét.
A csapatok megvitatták a javaslatot, és bár pozitívan álltak hozzá, végleges döntés még nem született a kérdésben.
Arról is tovább folynak az egyeztetések, hogy bevezetnek-e költségplafont a versenyzői fizetésekre vonatkozóan.