A Forma-1 akár már a három hét múlva megrendezésre kerülő Amerikai Nagydíj szabadedzésén tesztelheti új ötletét, a sárga zászlós szektorokban alkalmazott – elektronikusan megoldott – sebességkorlátozást, hogy javítson a biztonságon Jules Bianchi tragikus balesete után.
A Forma-1 akár már a három hét múlva megrendezésre kerülő Amerikai Nagydíj szabadedzésén tesztelheti új ötletét, a sárga zászlós szektorokban alkalmazott – elektronikusan megoldott – sebességkorlátozást, hogy javítson a biztonságon Jules Bianchi tragikus balesete után.
Az irányító testület meg van győződve arról, hogy a versenyzők sebességének kontrollálása a sárga zászlós szekciókban igenis kulcsfontosságú a biztonság szempontjából, így mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy az új rendszer mielőbb kiépülhessen.
Az új rendszer első tesztjére akár már a november elején megrendezésre kerülő Amerikai Nagydíjon sor kerülhet, jóllehet az éles bevetésre 2015-ig várni kell, ugyanis egy megbízható eszköz kell.
„Vannak megbeszélések, hogy próbáljunk ki egy új rendszert, amely biztosítaná a sebességkorlátot a veszélyes zónákban” – mondta a McLaren csapatfőnöke, Eric Boullier, aki azt is hozzátette, hogy Austinban már kipróbálhatnak egy kísérleti rendszert.
Mindez azt követően került ismét porodra, hogy a múlt hétvégi Japán Nagydíjon Bianchi hatalmas sebességgel nekiütközött egy éppen mentést végző traktornak, miután a vizes pályán elvesztette irányítását autója felett, holott elviekben lassabban kellett menni a szakaszon a sárga zászló miatt.
„Amit szeretnénk, hogy a versenyzők egy bizonyos sebességre lelassítsanak a meghatározott zónában” – mondta az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting még pénteken Szocsiban.
„Ez elég egyszerűen hangzik, azonban nagyon óvatosan kell eljárni, mikor közlöd a versenyzővel az üzenetet, hiszen tudniuk kell, hogy mi következik, és idő kell nekik a reakcióhoz.”