Egyhangúlag megszavazták az időmérő edzések formátumára vonatkozó módosításokat a Forma-1 csapatai, így a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) hamarosan jóvá is hagyhatja a tervezetet.
Egyhangúlag megszavazták az időmérő edzések formátumára vonatkozó módosításokat a Forma-1 csapatai, így a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) hamarosan jóvá is hagyhatja a tervezetet.
Ahogyan arról múlt héten beszámoltunk, vélhetően jelentősen átalakul az időmérő edzések lebonyolítása a Forma-1-ben. Annak érdekében, hogy növeljék az izgalmakat, és látványosabbá tegyék a küzdelmeket a kvalifikációkon, több változás is lesz az időmérős szisztémában.
Ennek megfelelően a Q1 mindössze 18 percig tart majd, a Q2 15, míg az utolsó szakasz 12 perces lesz. A Q3-ban minden versenyző egy extra szett abroncsot – ha úgy tetszik, időmérős gumit – kap majd az utolsó mért körre. Ezeket a gumikat kizárólag a Q3-ban lehet használni, és az időmérő végén vissza is kell szolgáltatni a gyártónak.
A kvalifikáción a legjobb tíz között végző versenyzőknek azokkal az abroncsokkal kell nekivágniuk a másnapi futamnak, melyekkel legjobb idejüket érték el a Q2-ben. Azok, akik nem tudják beverekedni magukat az időmérő utolsó fázisába, afféle bónuszként egy extra szett gumit kapnak a versenyre.
A szabálymódosításról pénteken, Bahreinben egyeztettek a csapatok az FIA versenyigazgatójával, Charlie Whitinggal, az Auto Motor und Sport című német szaklap pedig úgy tudja, egyetértés született abban, hogy változtatni kell az időmérők lebonyolításán.
A javaslat most a Forma-1 Stratégia Munkacsoportja elé kerül, majd a Motorsport Világtanács (WMSC) iktathatja be a szabálykönyvbe.