2026-ban nemcsak az erőforrásokra vonatkozó szabályok, hanem a versenyautókra vonatkozó regulák is módosulnak, és miközben a motorszabályokat már jó ideje véglegesítették, a kasztnira vonatkozó előírások tekintetében még mindig nincsenek végleges megoldások. Sőt, nemrégiben arról lehetett hallani, a szimulációk alapján nem várt problémák merültek fel, ezért jó eséllyel módosítani kell az aktív aerodinamikára vonatkozó elképzeléseken.
A Kínai Nagydíj hétvégéjén, Sanghajban a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner beszélt arról, alapvetően elégedett a folyamattal, jelenleg is szoros együttműködésben dolgoznak a csapatok a Nemzetközi Automobil Szövetséggel az új regulák megalkotásában.
„Igen, nyilvánvalóan óriási változások lesznek 2026-ra. Kissé példátlan, hogy egyszerre változtatnak a kasztnin és a motoron is” — magyarázta Horner. „Természetesen ez ismeretlen tényezőket rejt magában. De a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sok munkát végzett ezen a téren, együttműködve a csapatokkal.”
„Már egy-két évvel ezelőtt is hangot adtunk néhány problémának, amelyekre odafigyeltek, és ezeket figyelembe is vették. Szóval azt mondanám, hogy jelentős előrelépés történt. Teljesen tiszta lappal indulunk, az új formula minden aspektusában, szóval izgalmas lesz látni, hogyan értelmezik majd a mérnökök a különböző szabályozásokat, 2026 teljesen más képet festhet.”
A McLaren Forma-1-es csapatát irányító Andrea Stella arról beszélt, bár van még idő, fontos lenne azért, hogy mihamarabb véglegesítsék a 2026-os technikai előírásokat.
„Igen, örülünk, hogy a csapatok és az FIA közötti együttműködés intenzív” — magyarázta a szakember „Úgy gondolom, amikor új szabályokat vizsgálunk, természetes, hogy vannak ötleteink, amiket igazolni szeretnénk, amiket megfelelően szeretnénk validálni. Eddig tehát elégedettek vagyunk.”
„Ahogy korábban is mondtuk, fontos, hogy pontosan rögzítsük a szabályokat, hogy elkerüljük a nem kívánt következményeket, amilyeneket esetlegesen ezen autógenerációval is tapasztaltunk. Nem neveztük őket problémáknak, inkább kihívásoknak hívtuk őket, de például a delfinezés valóban fejfájást okozott, nemcsak a mérnököknek, hanem a versenyzőknek is.”
„Szóval eddig elégedettek vagyunk a munkával. Jó az együttműködés. Kell még egy kis idő, hogy eljussunk az új szabályok első verziójához. Azt gondolom, később is lesznek tisztázások. Van még idő, de nyilvánvalóan fontos lenne, hogy hamarosan összeálljanak a dolgok, mert ez a másfél hónap gyorsan eltelik.”
A Forma-1 csapatai azt remélik, nyár elejére már kézhez kapják a 2026-os évre vonatkozó előírásokat, melyek alapján jövő januárban már elkezdhetnek dolgozni az új versenyautókon. A 2026-os motorfejlesztések természetesen már javában folynak.