Jó ideje tudni lehet már, hogy az Audi 2026-ban érkezik meg a Forma-1-be, mégpedig a Sauber csapatának teljes felvásárlásával. Miközben az autót a svájci hinwilben építik majd, a V6-os erőforrást az Audi neuburgi központjában gyártják. Az Audi F1-es projektjében az elmúlt hetekben komoly átszervezés történt: Andreas Seidl és Oliver Hoffman távozott, feladataikat Mattia Binotto veszi át, míg a Forma-1-es istálló csapatfőnöke a Red Bulltól érkező Jonathan Wheatley lesz.
Hiába azonban a nagy nevek, Eddie Jordan szerint az óriási hátrány lesz az Audi számára, hogy nem Nagy-Britanniában, hanem Svájcban építi versenyautóját.
„Kérdőjel van bennem az Audi kapcsán. Építeni egy autót, Svájcból kihozni azt német emberekkel, német gyártással — ez egy nagy-nagy feladat. „Láthattuk, mit csinált a Toyota: megérkeztek, megpróbálták így csinálni, és nem működött” — fogalmazott az egykori F1-es csapatfőnök.
„Azt kell mondjam, nincs jobb módja egy versenyautó működtetésének, mint Nagy-Britannián keresztül csinálni azt, különösen Northamptonban, Oxfordshire-ban, vagy az efféle helyeken. Rengeteg tudással rendelkeznek. Olyan gondolkodásmódjuk van, hogy képesek nyerni, képesek megszerezni a legjobbat.”
Eddie Jordan 15 éven át volt a Jordan istálló tulajdonosa, a csapat pedig Silverstone-ban működött — a jelenlegi Aston Martin elődjeként. Az ír szakember szerint az Audinak nagyon nehéz lesz együtt dolgoznia a beszállítókkal is — miközben Angliában gördülékenyen megy a munka ezen része.
„A régió beszállítói értik ezen emberek komplexitását és időkeretét. Miközben, ha odaállsz és megrendelsz egy gépet, hogy Svájcban készítsék el, akkor lehet, hogy adnak neked egy négynapos határidőt, vagy négy heteset, négy hónaposat… És nem tudsz mit tenni. Miközben, ha az Egyesült Királyságban tartózkodsz, akkor ülhetsz a beszállítód nyakán, és azt mondhatod: ‘Ha nem csinálod meg, akkor egyszerűen nincs több munkád — jobban teszed, ha eldobsz mindent és csinálod!’. És éjt nappallá téve dolgoznak, hogy készen legyenek.”
„Ez a filozófia, ami a versenykultúra része, benne van a DNS-ben — és azt gondolom, hogy amit az Audi csinál, az alapvetően rossz.”