A királykategória csapatai hónapok óta egyeztetéseket folytattak arról, hogy miképp lehetne izgalmasabbá és jobbá tenni a sprintfutamos nagydíjakat, melyek még 2021-ben debütáltak az F1-ben. Az elmúlt két szezon során a szombati sprintfutam végeredménye volt az, mely meghatározta a vasárnapi verseny rajtsorrendjét, ezt a megoldást azonban sok kritika érte, jórészt azért, mert a versenyzők rendre elóvatoskodták a rövidebb futamokat.
Idén Bakuban rendezik meg az F1-es szezon első sprintfutamos hétvégéjét, a királykategória csapatai pedig már hetekkel ezelőtt megállapodtak a formátum átalakításában: egész egyszerűen arról van szó, hogy mostantól külön időmérője lesz a szombati sprintnek, valamint a vasárnapi fő attrakciónak, a versenynek.
Bár az F1-es csapatok már jó ideje megállapodtak erről, számos felmerülő problémát kellett még orvosolni, a módosítást pedig az F1 Bizottsága végül az Azeri Nagydíj hetének keddjén hagyta jóvá. Ennek megfelelően a program pénteken egy szabadedzéssel kezdődik majd, melyet a főverseny időmérője követ majd. Szombaton aztán kizárólag a sprinté lesz a főszerep: délelőtt a kvalifikációt, délután pedig magát a sprintfutamot tartják.
Bejelentették azt is, hogy a sprintfutam időmérőjét milyen formátum szerint rendezik majd meg. A csapatok az elmúlt időszakban több lehetséges megoldásról is egyeztettek, végül pedig abban maradtak, a rendes időmérőhöz hasonlóan három szakaszra bontják majd a kvalifikációt, csupán annyi lesz a különbség, hogy ezek a szegmensek [Q1, Q2, Q3] rövidebbek lesznek, mint egy normál időmérőn. Az első etapban 12 perc áll a 20 versenyző rendelkezésére, az SQ2-ben 10 perc jut a továbbjutó 15 pilótának, az SQ3-ban pedig 8 percen át körözhet a bejutó 10 pilóta.
A bakui sprinthétvégén 2 kemény, 4 közepes és 6 lágy garnitúra gumit használhat minden pilóta, a sprint időmérőjén pedig minden etapban kötelező lesz felhasználni egy-egy új keveréket: az SQ1-ben és SQ2-ben a közepesből, az SQ3-ban pedig a lágy abroncsokból.
Az F1 Bizottságának keddi ülésén egységesen elfogadták, hogy a változtatások miatt a felhasználható motorkomponensek számát is növelik: idén tehát három helyett minden versenyző négyet használhat fel a belső égésű motoregységből, a turbófeltöltőből, a hőenergia-visszanyerő rendszerből [MGU-H] és a kinetikus energia-visszanyerő rendszerből [MGU-K].
A pontosztás változatlan marad: a győztes 8 egységgel gazdagodik a sprintfutamon, 7 pont jár a második, míg 6. a harmadik helyezettnek, és még a nyolcadik helyen befutó versenyző is gazdagodik egy ponttal.
Baku mellett Ausztriában, Belgiumban, Katarban, az Egyesült Államokban és Brazíliában tartanak még sprintfutamos hétvégét.