Jövőre 40 millióból kell gazdálkodni a Forma-1-ben - F1VILÁG.HU

Jövőre 40 millióból kell gazdálkodni a Forma-1-ben

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalos közleményében megerősítette, hogy 40 millió angol fontban állapította meg a költségvetési sapkát, ami opcionális lehetőségként, már a jövő évben bevezetésre kerül a Forma-1-ben.

A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalos közleményében megerősítette, hogy 40 millió angol fontban állapította meg a költségvetési sapkát, ami opcionális lehetőségként, már a jövő évben bevezetésre kerül a Forma-1-ben.

Az FIA engedett korábbi tervéből, és a 30 millió fontos keretet, nagylelkűen plusz 10 millióval megcsapta, miután az elnök, Max Mosley a múlt héten egyeztetett a forma-1-es csapatokkal, akik állítólag először 60-70 milliót tartottak elfogadhatónak.

A szövetség megerősítette, hogy a költségvetés a január 1. és december 31. közötti időszakra vonatkozik, és a 40 milliós keretbe minden költés beletartozik, néhány kivétellel, melyek között a motorköltségek is szerepelnek, de csak a 2010-es idényre.

A további kivételek között a marketing és vendéglátási költségek, a versenyzők fizetése, illetve az FIA által kiszabott pénzbírságok, és büntetések kaptak helyet, valamint azok a költségek, amiknek bizonyíthatóan nincs közvetlen hatása a pályán mutatott teljesítményre.

Bár a csapatok nem rajongtak az ötletért, ugyanis olyan szabályokat szerettek volna, amik mindenkire ugyanúgy vonatkoznak, az FIA ragaszkodott azon elképzeléséhez, miszerint opcionálisan vezeti be a költségvetési sapkát a Forma-1-ben.

Azokra a csapatokra, amelyek tartják magukat a szigorú költségvetési kerethez, jóval enyhébb szabályok vonatkoznak majd, hogy fel tudják venni a versenyt a több pénzt költő alakulatokkal.

A csökkentett büdzséből gazdálkodó alakulatok állítható első-, és hátsó szárnyakat, továbbá aerodinamikailag hatékonyabb fenéklemezt, és egy olyan erőforrást használhatnak, aminek nincs leszabályozva a fordulatszáma.

Ezen felül bármennyit tesztelhetnek a szezonban, illetve nem korlátozzák a szélcsatornában használt modellek méreteit, és a levegő áramlási sebességét.

Az irányító testület egy felügyelő bizottságot is felállít, amely különböző módszereivel biztosítja, hogy senki ne költsön a megengedettnél többet.

Az FIA azt is megerősítette, hogy 24-ről 26-ra növeli a nevezhető autók számát a következő idénytől.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!