A forma-1-es csapatok vezetői hamarosan írásban is megegyezhetnek arról, hogy tiltólistára kerüljön az elmúlt szezon elejét beárnyékoló dupla diffúzor használata, ugyanis egyetértenek abban, hogy ismét kezdenek veszélyesen gyorssá válni a versenygépek.
A forma-1-es csapatok vezetői hamarosan írásban is megegyezhetnek arról, hogy tiltólistára kerüljön az elmúlt szezon elejét beárnyékoló dupla diffúzor használata, ugyanis egyetértenek abban, hogy ismét kezdenek veszélyesen gyorssá válni a versenygépek.
A tavalyi évben bevezetett drasztikus szabálymódosítások egyik fő célja az volt, vagyis az lett volna, hogy a leszorító erő csökkentésével lassítsa az autókat, ám a dupla diffúzor megjelenése felrúgott mindent.
A szabályokban megbúvó kiskapuk kihasználásával egyes csapatok – Brawn GP, Williams, Toyota – már az első versenyre az új hátsó elrendezéssel érkeztek, ami hatalmas előnybe repítette őket, és azonnal botrányt kavart a Forma-1-ben.
Hosszas huzavona után az FIA Fellebbviteli Bírósága végül szabályosnak minősítette az elrendezést, így a többi alakulatnak pénzt és energiát nem kímélve, minden erejével azon kellett dolgoznia, hogy a dupla diffúzor használatára alkalmassá tegye autóit.
Az eszközt pedig azóta folyamatosan tökéletesítik a csapatok, így egyes számítások szerint az autók leszorító ereje már meghaladja azt a szintet, ahol a 2008-as szezon végén volt, és ha nem állnak ennek útjába, veszélyesen gyorssá válnak a versenygépek a jövőben.
Az Autosport megtudta, hogy a Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) és az FIA is azon dolgozik, hogy a csapatvezetők rábólintsanak a dupla diffúzor betiltására, amire idén már nem, de jövőre sor kerülhet.
Mindezt a Lotus F1 Team technikai igazgatója, Mike Gascoyne is megerősítette: “Szerintem ez helyes dolog. Ezt szeretnénk, és ez az, amin a FOTA és az FIA is dolgozik a 2011-es idényre. Egyszerű is elérni, hiszen csak szigorúbb szabályok kellenek hozzá.”
A hírek szerint a FOTA már a tavalyi év végén megegyezett abban, hogy a jövőben be kell tiltani a dupla diffúzor használatát az autók sebességének csökkentése érdekében, melyek állítólag az elrendezés nélkül körönként egy másodperccel lassabbak lennének.
A FOTA és az FIA gőzerővel dolgozik az új technikai szabályok megfogalmazásán, és amint azok elkészülnek, a Motorsport Világtanács (WMSC) elé kerülhetnek jóváhagyásra.
Az Autosport viszont úgy tudja, hogy nem mindenki támogatja az eszköz betiltását, ugyanis ez azt is jelenti egyben, hogy teljesen át kell tervezni az autók hátsó részét, beleértve a váltót és a hátsó felfüggesztést a 2011-es idényre, ami nem kevés extra pénzt vinne el.