Nagyon úgy tűnik, hogy az idei szezont követően igencsak sokat kell várnunk arra, hogy újra felbőgjenek a Forma-1-es motorok – a 2016-os idény ugyanis várhatóan április elején kezdődik csak meg.
Nagyon úgy tűnik, hogy az idei szezont követően igencsak sokat kell várnunk arra, hogy újra felbőgjenek a Forma-1-es motorok – a 2016-os idény ugyanis várhatóan április elején kezdődik csak meg.
Mindezt az Ausztrál Nagydíj szervezői árulták el a minap, akik bejelentették, jövőre is ők rendezhetik a Forma-1-es idénynyitó futamot, ám nem márciusban, hanem csak április 3-án.
Utoljára 1988-ban fordult elő, hogy ennyire későn kezdődtek el a Forma-1-es világbajnokság küzdelmei: akkor a Brazil Nagydíjat rendezték ugyancsak április 3-án.
A késői kezdés miatt várhatóan a melburne-i verseny rajtját is előrébb hozzák majd jövőre, az óraátállítás miatt ugyanis a nap is egy órával korábban nyugszik le. Egyelőre úgy tűnik, a verseny helyi idő szerint délután 3 órakor startol majd el, bár ezt egyelőre nem erősítették meg.
„Az új dátum miatt a verseny is korábban kezdődik majd, a rajongók pedig ugyanolyan nagyszerű akciókat láthatnak a pályán, és ugyanolyan jól szórakozhatnak azon kívül a négy nap során, mint eddig” – mondta Andrew Westacott, az Ausztrál Nagydíj ügyvezetője.
Az AUTOSPORT úgy tudja, a késői szezonkezdetről a Formula One Management (FOM) döntött, egyelőre azonban hivatalos állásfoglalás még nem érkezett ezzel kapcsolatban.
A feltételezések szerint a lépéssel azt akarják elérni, hogy csökkenjen a versenyek közti holtidő – idén például az évadnyitó Ausztrál Nagydíj, valamint a maláj futam között két hét telt el, a bahreini verseny, valamint a soron következő, spanyolországi forduló között pedig három.
Úgy hírlik, jövőre a szezon második versenyét Kína rendezheti meg, egy héttel az Ausztrál Nagydíj után, április 10-én.
Arról egyelőre nincsenek pontos információk, hogy 2016-ban hány futamos lesz majd az F1-es naptár – a kalendáriumról várhatóan a Stratégiai Munkacsoport következő, május 14-i ülésén tovább egyeztetnek az érintettek.