A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) legutóbbi ülésén elfogadta azt a javaslatot, miszerint módosítsanak a Forma-1-es autók kipufogó-szerkezetén, hogy hangosabbá tegyék a V6-os erőforrásokat.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) legutóbbi ülésén elfogadta azt a javaslatot, miszerint módosítsanak a Forma-1-es autók kipufogó-szerkezetén, hogy hangosabbá tegyék a V6-os erőforrásokat.
A 2014-ben bevezetett hibrid erőforrásokat a kezdetektől fogva rengeteg kritika érte a gyenge hanghatás miatt, és bár azóta számos megoldást vizsgált a szövetség a csapatokkal közösen, változás mindezidáig nem történt.
A Motorsport Világtanács azonban szerdán hivatalos közleményben erősítette meg, 2016-tól a csapatoknak változtatniuk kell a kipufogó elrendezésén, hogy hangosabbá tegyék a V6-os motorokat.
A sportot irányító testület döntéshozó bizottsága emellett számos más kérdésben is dűlőre jutott, pontosít például a pályaelhagyásokra vonatkozó szabályokon.
Mostantól „a versenyzőknek minden tőlük telhetőt meg kell tenniük azért, hogy állandóan a pálya vonalvezetését használják, és igazolható ok nélkül szándékosan nem hagyhatják el az aszfaltcsíkot”.
A pályaelhagyásokért járó büntetéseket viszont továbbra is annak ismeretébe osztják majd a stewardok, hogy az érintett versenyző előnyt szerzett-e azáltal.
A motor- és váltócserékért járó büntetéseket is felülvizsgálták, az F1 Bizottsága által javasolt módosítást pedig el is fogadta a WMSC. Ennek megfelelően az időmérő edzés előtt az adott komponens használatának idejét veszik majd alapul, amikor rangsorolják a büntetéseket, az időmérő utáni cseréknél pedig az a versenyző kerül kedvezőbb pozícióba a rajtrácson, melynek csapata hamarabb értesítette az FIA-t a csere tényéről.
Változás továbbá, hogy jövőre az a versenyző, aki miatt meg kell szakítani a rajtprocedúrát, második próbálkozásra már nem csatlakozhat a mezőnyhöz, hanem a bokszutcából lesz kénytelen nekivágni a versenynek.