Az eredeti tervek szerint a mezőny már idén is nyithatta volna a hátsó szárnyakat a célegyenesre ráfordító kanyarban, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban a biztonságot szem előtt tartva úgy döntött, inkább nem kockáztat. A testület leginkább adatgyűjtésre használta az elmúlt hétvégét, a 2022-es évre pedig felülvizsgálja majd a DRS használatának lehetőségét.
Mivel a vasárnapi versenyen nem volt sok előzés a pálya szűk természete miatt, egyáltalán nem másodlagos a kérdés, Ross Brawn pedig azt reméli, jövőre már lesz lehetőség nyitni a szárnyakat a döntött jobbosban.
„Remélhetőleg amint alaposan megvizsgáljuk az adatokat, visszatérhetünk eredeti elképzelésünkhöz, és használhatják a DRS-t a döntött kanyar elejétől, ami segíteni fog egy kicsit” – idézi Brawn szavait a Motorsport.com című portál.
„Most konzervatív döntés született. Mi az F1-nél nem tartottuk problémásnak, de szerettünk volna konzervatívak lenni. Azt gondolom, a gyűjtött adatok birtokában már nyugodtabbak lehetünk, szóval opció lehet a használata.”
„De voltak előzések, meg lehetett csinálni. Kemény volt, de összejöhetett, ami nagyszerű.”
Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi megerősítette, első nekifutásra óvatosak akartak lenni, de ezen változtathatnak 2022-re.
„Ahogy mindig, most is végeztünk szimulációkat a DRS kapcsán. Itt a döntött kanyar teljesen ismeretlen volt, szóval úgy voltunk vele, menjen le az esemény, gyűjtsünk adatokat az edzésekről, az időmérőről és a versenyről, és legyünk jobb helyzetben a DRS kapcsán, mint a többi versenyhétvégén” – mondta.
„Megnézzük majd a dolgot, és meglátjuk, hogy kell-e változtatnunk, és mennyire tudunk változtatni a jövő évre. Mint minden más esetében, itt is annyiszor lehet szimulálni, amennyire csak akarunk, de szükség van gyakorlati tapasztalatokra is. Most pedig már a rendelkezésünkre áll ez.”