Az idei évre módosultak a motorkomponensek beépítésére vonatkozó regulák, ezek értelmében pedig egy versenyző nem került extra hátrányba amiatt, ha egy adott hétvégén belül versenyautójában többször is kicserélték valamely motoregységet.
A Belga Nagydíjon Lewis Hamilton például több vadonatúj motort is kapott, így a szezon hátralévő versenyein előnyben lesz a mezőny többi tagjával szemben, hiszen friss erőforrások állnak rendelkezésére – ehhez elég volt annyi, hogy a spái versenyt az utolsó rajthelyről kezdje meg.
Az idei évre módosultak a motorkomponensek beépítésére vonatkozó regulák, ezek értelmében pedig egy versenyző nem került extra hátrányba amiatt, ha egy adott hétvégén belül versenyautójában többször is kicserélték valamely motoregységet.
A Belga Nagydíjon Lewis Hamilton például több vadonatúj motort is kapott, így a szezon hátralévő versenyein előnyben lesz a mezőny többi tagjával szemben, hiszen friss erőforrások állnak rendelkezésére – ehhez elég volt annyi, hogy a spái versenyt az utolsó rajthelyről kezdje meg.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) azonban szerdán bejelentette, 2017-ben módosít a regulákon, ezáltal pedig bezár egy kiskaput.
Az új szabály értelmében csupán azt az erőforrást lehet majd használni a folytatásban, amit utoljára építettek be az adott versenyautóba.