A 2021-es szezonban három helyszínen is sprintkvalifikáció váltja a szombati időmérőt: a formátum Silverstone-ban debütált, később pedig Monzában, és a tervek szerint Interlagosban is ennek megfelelően dolgozik majd az F1-es mezőny.
Ross Brawn szerint a Brit Nagydíjon jól vizsgázott az újítás, ami elnyerte a rajongók tetszését.
„Nagyon elégedett vagyok az F1 első sprintfutamos hétvégéjével” – mondta Brawn. „Abban bíztunk, hogy lelkesebbek lesznek a rajongók a három nap során – és így is lett.”
„A tény, hogy a csapatok kevesebbet gyakorolhattak, jelentős hatással volt a hétvégére. A Red Bull egy olyan autóval gurult pályára, melyen nagyobb szárny volt, emiatt pedig lassabbak voltak az egyenesekben. A Mercedes kisebb légellenállású beállítást választott, ami lehetőséget adott Lewisnak. Ha újra kezdhetnék, egyik vagy másikuk biztosan másképp csinálna valamit. A csapatok a tökéletességre törekednek, ami nagyszerű, hiszen ez az F1, de néha egy kis kockázat nagyszerű a rajongóknak.”
„Ha a hétvége egészét tekintjük, más opciók voltak a gumiválasztást tekintve a sprintfutamra és a vasárnapi versenyre. Pénteken összességében nagyszerű napunk volt, volt egy izgalmas időmérőnk, amire rengetegen voltak kíváncsiak.”
„Most visszavonulunk majd és reflektálunk a formátumra a következő egy-két hétben. Meggyőződésem, hogy lesznek dolgok, amiket átbeszélhetünk a csapatokkal, és megemészthetjük ezeket a visszajelzéseket.”
„De nagyszerű első lépés volt ez a kísérletben, és még két sprintkvalifikáció jön. Szeretném kifejezni, hogy nem fogunk addig ítélkezni azzal kapcsolatban, hogy a jövőben használjuk-e ezt a formátumot, amíg le nem futott mindhárom sprint a három eltérő pályán.”
„A lényeg, hogy izgalmas verseny volt, mert a versenyzők nem tudnak kivetkőzni önmagukból. És voltak lenyűgöző csaták. A csapatoknak nem volt beleszólásuk abba, hogy mi történt a versenyen, mert a pilótákra volt bízva – nem volt stratégia, nem voltak kiállások. Szerintem sikeres volt, és határozottan jó platform lehet a jövőre nézve.”
Brawn ugyanakkor elismerte, lehetnek azért problémás pontjai az újításnak.
„A második szabadedzéssel kapcsolatban talán volt némi frusztráció, hiszen parc ferme alatt vannak az autók, szóval semmit sem tudnak változtatni rajtuk. Ez szerintem egy olyan pont, amit meg fogunk vitatni a csapatokkal és az FIA-val. Szerinte szükség lesz a második szabadedzésre, és sokat köröztek is a csapatok. És így jobban elköteleződnek a rajongók, hiszen látnak autókat körözni.”
Brawn azt mondja, a monzai, ugyancsak sprintfutamos hétvége előtt nem lesznek jelentős módosítások.
„Egy-két dolgot megnézhetünk, de nem hiszem, hogy komoly változtatások lesznek. Amit nem szeretnénk, hogy változtassunk a formátumon, és a rajongóknak alkalmazkodniuk kelljen.”
Az F1 sportigazgatója beszélt arról is, a sprintfutamos pontrendszert jó eséllyel átalakítják majd. Brawn elárulta, az eredeti terv az volt, hogy ugyanolyan pontozást vezetnek be, mint egy normál verseny esetében.
„Hogy őszinte legyek, úgy indult, hogy több pontot osztunk, és aztán érkeztünk meg a mostani formátumhoz, mert egy kicsit aggódtunk, hogy a sprint dönti majd el a bajnokságot, ha az év későbbi szakaszában járunk.”
„Valójában úgy voltunk vele, hogy a harmadát adjuk a pontoknak, mert a versenytáv harmadáról beszélünk. De szerintem ezt még meg kell vitatni. Szóval nem mondanám azt, hogy ez kőbe van vésve jelenleg. Az első évre viszont igen. De a jövőt illetően határozottan beszélni fogunk a pontozásról, hogy még vonzóbbá tegyük a sprintkvalifikációt, és több pont legyen szerezhető rajtuk.”