A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) mindent el fog követni azért, hogy már a jövő évben betiltsák az energiatároló rendszer használatát, miután a tagok tegnapi ülésükön egyetértettek abban, hogy a technológia túl drága.
A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) mindent el fog követni azért, hogy már a jövő évben betiltsák az energiatároló rendszer használatát, miután a tagok tegnapi ülésükön egyetértettek abban, hogy a technológia túl drága.
Annak ellenére, hogy már a hetedik futamon is túl vagyunk az idei évben, eddig csak négy csapat szerelte be autóiba a hibrid rendszert, és a legutóbbi két versenyen már csak a Ferrari és a McLaren használta.
Bár az elmúlt hetekben felreppent a hír, miszerint jövőre egységesíthetik a KERS-t, a FOTA tagjai vasárnapi megbeszélésükön megegyeztek abban, hogy javasolni fogják az eszköz betiltását a jövő évtől.
A csapatok mindezt azzal indokolták, hogy csak kevesen használják a rendszert, a felemás autók összezavarják a nézőket, illetve ami a legfontosabb, hogy fejlesztése rengeteg pénzt emészt fel, aminek hatásait nem kell ecsetelni a jelenlegi gazdasági helyzetben.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali elmondta, hogy bár az olaszok rengeteg pénzt és energiát fektettek saját rendszerükbe, örülnek a FOTA döntésének.
“Megerősíthetem, hogy a csapatok azon vannak, hogy a jövő évtől betiltásra kerüljön a hibrid rendszer” – mondta a szakember. “Ami a FOTA megbeszélését illeti, többek között a költségcsökkentésről beszéltünk az új csapatok számára is.”
“A McLaren mellett mi vagyunk az egyedüliek, akik használják. Rengeteg pénzt és energiát fektettünk a rendszerbe, és mindig is hangoztattuk, hogy a rajongóknak nehéz megérteni, hogy miért vannak KERS-es, és KERS nélküli autók.”
“Éppen ezért, ha logikusan közelítjük meg a dolgot, és ha jól megvagyunk együtt, akkor jobb, ha nem használjuk” – tette hozzá Domenicali.
Bár nem mindenki támogatta a javaslatot, a BMW Sauber például kitartott az eszköz használata mellett, a FOTA többségi döntése azt jelenti, hogy a javaslatot hamarosan előterjeszthetik az irányító testületnek.
“A KERS mellett tettük le a voksunkat, azonban mint minden FOTA döntésnél, ebben az esetben is a többséggel fogunk tartani” – mondta a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen.