Az FIA szerdán közzétett új sportszabályzata szerint változik az időmérő edzés menete a jövő évben. Az új csapatok érkezésével többen búcsúznak majd az egyes etapokban, és a végső harcra üres tankkal hajtanak ki a résztvevők.
Az FIA szerdán közzétett új sportszabályzata szerint változik az időmérő edzés menete a jövő évben. Az új csapatok érkezésével többen búcsúznak majd az egyes etapokban, és a végső harcra üres tankkal hajtanak ki a résztvevők.
Ahogy az idei évben, jövőre is három etapból áll majd a kvalifikáció, ám a megnövekedett létszám (26 autó) miatt az első két körben a leglassabb öt helyett nyolc versenyző búcsúzik, hogy az utolsó etapra a legjobb tíz maradhasson harcban.
Az egyes etapok hossza nem változik, az első 20, a második 15, a harmadik pedig 10 perces lesz, mindössze annyi változással, hogy az utolsó körben mindenki üres tankkal gördülhet majd pályára, ami azért is indokolt, mert jövőre betiltják a verseny közbeni tankolást.
Ezzel pedig ismét a ténylegesen leggyorsabb versenyzőé lesz a pole pozíció, mert az autókat a rajtrácsra való felállás előtt töltik majd fel, a teljes versenytávra elegendő üzemanyaggal.
Az FIA weboldalára felkerült sportszabályzat szerint a pontrendszer nem változik, jóllehet Bernie Ecclestone továbbra is úgy gondolja, hogy az általa javasolt “győztes mindent visz” medálrendszer lenne a helyénvaló.
Az autók minimális súlyhatára 620kg-ra emelkedik, ahogy arról a csapatok már korábban megegyeztek, míg a KERS használata továbbra is engedélyezett lesz, jóllehet a FOTA tagjai egyezséget kötöttek, hogy egyikük sem használja azt – ezzel is csökkentve a költségeket.
Bár korábban úgy volt, betiltják, a gumimelegítők maradnak a jövő évben.
Az FIA korábban foggal-körömmel ragaszkodott ahhoz, hogy már a jövő évben bevezessék a költségvetési plafont, azonban a csapatok nyomására ez kikerült a szabálykönyvből, amivel az is hivatalossá vált, hogy nem lesz kettős szabályrendszer a Forma-1-ben.