Kamerák előtt bizonygatta a Red Bull, hogy nem folyamodott illegális megoldáshoz - F1VILÁG.HU

Kamerák előtt bizonygatta a Red Bull, hogy nem folyamodott illegális megoldáshoz

HIRDETÉS
Alapos betekintést engedett a Red Bull Forma-1-es csapata a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) számára azzal kapcsolatban, hogy hogyan is működik az Amerikai Nagydíjon reflektorfénybe került hasmagasság-állító eszköze.

A Sky Sports F1 kamerái előtt, az Amerikai Nagydíj egyetlen szabadedzését követően két FIA technikai ellenőr kapott részletes bemutatót Ole Schacktól, Max Verstappen első számú szerelőjétől. Schack megnyitott egy panelt az RB20-as orrán, majd egy hosszú, mágneses csavarhúzót használt, látszólag a hasmagasság állítására.

Az eszköz azért került reflektorfénybe az austini hétvége előtt, mert a hasmagasság kulcsfontosságú egy autó teljesítménye szempontjából. Minél alacsonyabb az autó az időmérőn, annál nagyobb a leszorítóerő, ami kritikus a köridők szempontjából. A versenyeken, amikor az autó tele van üzemanyaggal, magasabbra kell emelni a hasmagasságot a megfelelő talajközelség biztosításához.

A nehézséget viszont az okozza, hogy az autó hasmagasságának módosítása parc fermé-körülmények között szigorúan tilos a szabályok szerint. A Red Bull határozottan állította, hogy soha nem sértette meg a szabályokat, de az FIA-nak szinte lehetetlen lenne ezt bebizonyítani.

Miután az eszközre a Szingapúri Nagydíj után nyilvános dokumentumok révén derült fény, és a rivális csapatok panaszt tettek, az FIA gyorsan cselekedett: az irányító testület úgy döntött, hogy szigorítja a parc fermé feltételeit, hogy megakadályozza az esetleges módosításokat. A Red Bull esetében további lépésként úgy döntöttek, hogy a rendszerre plombát helyeznek, ami a kamerák előtt történt ellenőrzés során meg is valósult.

A Sky Sports F1 felvételei alapján valós lehet az az állítás, hogy a Red Bull nem szegte meg a parc fermé szabályait, hiszen az időmérőt követően plombával látják el a versenyautókat, amiket ráadásul kamerákkal figyelnek is — a vezető szerelő bemutatója alapján pedig nem egy egyszerű módosítási folyamatról van szó, ami elkerülheti az FIA felügyelőinek figyelmét.

A Red Bull pénteki prezentációja nyilvánvalóan azt a célt szolgálta, hogy bizonyítsa, nincs mit rejtegetnie, és nem történt semmilyen szabályszegés az egyre izgalmasabbá váló bajnoki csatában.

Jelenleg a McLaren vezeti a konstruktőri bajnokságot a Forma-1-ben — 41 pontos előnnyel — a Red Bull előtt, míg Max Verstappen 52 pontos előnnyel rendelkezik Lando Norrisszal szemben a pilóták versenyében.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kamerák előtt bizonygatta a Red Bull, hogy nem folyamodott illegális megoldáshoz
Verstappen rajtol az élről az austini sprintfutamon!
Dühös a McLaren-vezér, alapos vizsgálatot sürget a Red Bull ellen
A Ferrarik az élen az első austini szabadedzésen!
Mutatjuk az F1-es csapatok austini fejlesztéseit!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!