Sokkal jobb eredményt érhetett volna el a Williams csapata a múlt hétvégi Monacói Nagydíjon, az FW34-es versenygép ugyanis elég jó volt a Hercegség utcáin ahhoz, hogy az élmezőnyben harcoljon – nyilatkozta Mark Gillan főmérnök.
Sokkal jobb eredményt érhetett volna el a Williams csapata a múlt hétvégi Monacói Nagydíjon, az FW34-es versenygép ugyanis elég jó volt a Hercegség utcáin ahhoz, hogy az élmezőnyben harcoljon – nyilatkozta Mark Gillan főmérnök.
A grove-i gárda nagy reményekkel vágott neki a monacói hétvégének, két héttel korábban, Spanyolországban ugyanis Pastor Maldonado révén győzelmet ünnepelhetett.
A venezuelai versenyző azonban nem tudott ismételni Monacóban, szereplését pedig komolyan befolyásolta az a tíz rajthelyes büntetés, melyet azért szabtak ki rá a versenybírók, mert a harmadik szabadedzésen nekiütközött Sergio Perez versenyautójának.
„Az autónk elég jó volt ahhoz, hogy a kvalifikáción megszerezzük a negyedik, vagy ötödik helyet, ráadásul a versenytempónk is jó volt, szóval eléggé kiábrándító, hogy nem sikerült sok pontot szereznünk a futamon” – mondta Mark Gillan.
„Úgy gondolom, hogy Maldonado incidense elkerülhető lett volna, éppen ezért kiábrándító. A büntetés pedig ebből kifolyólag teljesen megérdemelt.”
A szakember szót ejtett Bruno Senna teljesítményéről is, aki – bár az időmérőn nem remekelt – a versenyen meglehetősen jó tempóval rukkolt elő. Végül az egy pontot érő tizedik helyen ért célba, ám végezhetett volna előrébb is, amennyiben nem ragad be a lotusos Kimi Räikkönen mögé.
Gillan elárulta, a brazil számára még problémát jelent a Pirelli abroncsainak működtetése.
„Tovább folytatjuk majd a munkát Brunóval a szimulátorban és a pályán, hogy segítsünk neki maximalizálni a gumik teljesítményét.”
A csapat arra számít, Montrealban az FW34-es versenygépek szintén erősek lesznek majd.
„Nagyon várjuk már a montreali versenyt, mert úgy véljük, hogy ismét erősek lehetünk. Ám fontos, hogy az időmérőn és a versenyen is teljesítsünk.”