A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a keddi tesztnap végén arra kért öt csapatot, hogy teszteljék az új állórajtos rendszert – idén ugyanis kedvezőtlen időjárási körülmények között a biztonsági autó mögül indul a verseny, a mezőny pedig később áll csak fel a rajtrácsra.
A 2018-as Sportszabályzat szerint, amennyiben kedvezőtlen időjárási körülmények miatt nem tudják időben elrajtoltatni az F1-es versenyeket, a mezőny a biztonsági autó mögül vág neki a távnak, és addig köröznek a Safety Car mögött, amíg a pályakörülmények nem javulnak annyira, hogy le tudják bonyolítani az állórajtot.
Ha a körülmények alkalmassá válnak a rajtprocedúra lebonyolítására, a pálya széli paneleken az „SS” (standing start) felirat fog megjelenni, a csapatokat értesítik arról, hogy „állórajt” következik, a biztonsági autón pedig kialszanak a fények. Ha a körülmények nem megfelelőek, továbbra is lehetőség lesz arra, hogy az „RS” (rolling start), vagyis a repülőrajt jelzést kapják a versenyzők.
Habár a panelek még nem állnak rendelkezésre Spanyolországban, a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Williams és a Haas pilótái a szoftvert ellenőrizték, valamint visszajelzéseket kaptak azzal kapcsolatban, hogy megérkezett-e hozzájuk a megfelelő információ. A tesztet szerdán és csütörtökön újra megismétlik.
[su_service title=”Videó az állórajt-próbáról” icon=”icon: video-camera” size=”20″]
[/su_service]
A keddi rajtpróba először adott lehetőséget a pilóták számára, hogy hideg, használt abroncsokkal gyakorolják a rajtrácsról történő indulást.
„Ez az aszfaltfelület magas gumihőmérsékletet igényel” – nyilatkozta Kevin Magnussen, a Haas pilótája. „Az új rajt a végén lehetetlen volt. Ezt versenyen nem tudtuk volna megcsinálni. Nem tudtam működésre bírni az abroncsokat, alig tudtam elindulni.”