A Renault lerántotta a leplet 2014-ben bemutatkozó 1.6 literes V6-os turbófeltöltéses motorjáról, melynek hangja sem hagy majd kívánnivalót maga után, állítja a francia gyártó.
A Renault lerántotta a leplet 2014-ben bemutatkozó 1.6 literes V6-os turbófeltöltéses motorjáról, melynek hangja sem hagy majd kívánnivalót maga után, állítja a francia gyártó.
Az Energy F1 névre keresztelt erőforrás szemre fantasztikusan sikerült, jóllehet a számos takaróelem több részletet is elrejt a kíváncsiskodók szeme elől.
Bár sokan attól tartanak, hogy a kisebb motorokkal elveszíti varázsát a Forma-1, hiszen azok hangja messze nem lesz majd olyan erős és éles, mint a jelenlegieké, Rob White a Renault motorfelelőse mindenkit megnyugtatott – sőt a Renault hangfelvételt is közzétett új motorja hangjáról saját weboldalán.
„Szerencsére a motorhang továbbra is hangos marad” – mondta a szakember. „Ha elaludnál, egyből felébredsz majd, ha meghallod, és a pálya szomszédságában lakók továbbra is panaszkodni fognak a nagy hangzavarra.”
„A motorhang sokkal inkább turbóhang, mintsem sima szívóhang lesz: hallod majd a turbót, mikor a versenyző felemeli a lábát a gázról, és visszaesik a motorsebesség. Biztos vagyok abban, hogy sokakban nosztalgikus érzést vált majd ki a hangzás. Más lesz a hangzás, de hangos lesz.”
„Ez olyan, mintha azt kérdeznék, a Motorhead vagy az AC/DC a kedveltebb? Személyes ízlés kérdése. Mindkettő nagyon hangos a koncerten.”
A Renault-nak érvényes beszállítói szerződése van a következő idényre világbajnoki címvédő Red Bull Racinggel, illetve annak fiókcsapatával, a Toro Rossóval, amely Ferrari egységeit váltja le a franciákéval.
A Renault a Caterham istállónak is szállít majd motorokat 2014-ben, azonban a Williams már nem a franciák egységeit használja majd jövőre, miután a grove-i bázisú alakulat megegyezett a Mercedesszel.