Az FIA megerősítette, hogy a jövő hónapban megrendezésre kerülő Kanadai Nagydíjtól a versenyzők két helyen is aktiválhatják majd az előzést elősegítő szárnyrendszert (DRS) az izgalmak fokozása érdekében.
Az FIA megerősítette, hogy a jövő hónapban megrendezésre kerülő Kanadai Nagydíjtól a versenyzők két helyen is aktiválhatják majd az előzést elősegítő szárnyrendszert (DRS) az izgalmak fokozása érdekében.
Bár egyesek szerint az új szárnnyal túlságosan könnyűvé vált az előzés a Forma-1-ben, az FIA technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting elmondta, hogy a Kanadai Nagydíjtól két előzési zóna is lesz.
A montreali versenypályán nem csak a célegyenesben, hanem a hátsó egyenesben is aktiválható lesz a szárny, míg az azt követő Európa Nagydíjon a tízes és tizenkettes, illetve a tizennégyes és a tizenhetes kanyar között használhatják majd a DRS-t a versenyzők.
Az eddig megrendezett négy versenyen csak egy előzési zóna állt a pilóták rendelkezésére, ám Whiting elmondta, hogy az új szoftver már lehetővé teszi, hogy két DRS zónát is kijelöljenek, amivel élni is fognak a Kanadai Nagydíjtól.
„Csak Törökországban kaptuk meg az új szoftvert, azonban azt gondoltuk, hogy még túl új ahhoz, hogy azt élesben is bevessük, meg akartam győződni arról, hogy hibátlanul működik, és nincs benne hiba” – magyarázta a szakember.
Whiting azt is elmondta, hogy a hétvégi Spanyol, és az azt követő Monacói Nagydíjon egy előzési zóna lesz majd, továbbá hozzátette, hogy a hercegségben nem korlátozzák majd a szárny használatát, jóllehet egyesek szerint az veszélyes lehet a szűk utcai ringen.