A Ferrari a jelenlegi tapasztalatok alapján úgy gondolja, hogy az idei autóknál fellépő problémákat kétszer annyi időbe telik kijavítani, mint a tavalyi évben.
A Ferrari a jelenlegi tapasztalatok alapján úgy gondolja, hogy az idei autóknál fellépő problémákat kétszer annyi időbe telik kijavítani, mint a tavalyi évben.
A téli tesztek alatt számos csapat kényszerült hosszú órákat a pályától távol maradni, míg a garázsban megoldást nem talált éppen aktuálisan fellépő problémáira.
A Ferrari az e heti tesztek harmadik napján több órát a garázsban töltött, mire ki tudta javítani azt a telemetriai meghibásodást, aminek megoldása a tavalyi konstrukciónál szinte rutinfeladatnak számított és akár egy órán belül megvolt.
„Az autók olyan komplikáltak, hogy hosszú időbe telik a hibafelderítés és a megoldás” – mondta a Ferrari főmérnöke, Pat Fry.
„Nehezebb eljutni a kicserélendő alkatrészig, mint azt kicserélni. Azt gondolom, hogy a tavalyi konstrukcióknál az ilyen jellegű problémákat fele idő alatt meg lehetett oldani.”
Szinte nincs olyan csapat, amely ne ismerné ezt a fajta problémát. A Ferrari motorral szerelt Marussia is a bahreini tesztprogramot javarészt a garázsban való szereléssel töltötte.
„Ha megnézed az autót a motorborítás levétele után, egy nagyon komplex szerkezetet látsz” – mondta John Booth csapatfőnök.
„Ahhoz, hogy eljuss bizonyos alkatrészekig, három, négy másik bonyolult területet meg kell bontani, és ez igen időigényes. Az egész az összetett csomagból adódik.”
Egy motorcsere a Marussia egy teljes napján tönkretette Bahreinben, azonban Booth szerint ez a folyamat gyorsulni fog idővel. A szakember azt is elmondta, hogy mivel nem volt tartalék motorjuk, teljesen újjá kellett építeni az egységet, ami tízszer annyi időbe telik, mintha csak simán ki kellene cserélni azt egy már felkészített erőforrásra.
„Mikor Melbourne-be érkezünk, már lesz tartalék egységünk, azonban ha egy elektronikai problémád van és annak pozíciója a motor alatt van, akkor az nem egy egyszerű művelet” – magyarázta.
Mivel a szombati utolsó szabadedzés és az időmérő között csak két óra van, egyesek komoly bajba kerülhetnek, ha a délelőtti tréningen lép fel valamilyen probléma.