Nem az éppen terítéken lévő motorszabályok jelentik a legfőbb problémát a Forma-1 számára, sokkal inkább az, hogy a mezőny két részre szakadt – mondta Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója.
A Forma-1 elöljárói a héten szembesítették a királykategória csapatai a 2020 utáni időszakra tervezett motorszabályokról.
Az új motorformula nem nyerte el a gyártók tetszését: a Mercedes és a Renault szerint költekezési háború alakulhat ki az új erőforrások miatt, a Ferrari pedig hosszú idő óta először ismét kiszállással fenyeget.
Az F1 irányítói, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legfőbb célja, hogy az új szabályokkal még szorosabb mezőny alakuljon ki – Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója szerint ez a téma nem kapott elég figyelmet, ellentétben a motorokra vonatkozó regulákkal.
„Habár rengeteg értekezés folyik a motorokkal kapcsolatos problémákról, véleményem szerint nem ez a legnagyobb gond a sportban” – mondta a szakember.
„A probléma az, hogy három topcsapat harcol a legjobb helyekért. A legnagyobb probléma az, hogy a többi csapat rendkívül nagy lemaradásban van. Nem a motorokkal függnek össze ezek a dolgok.”
A Stratégiai Munkacsoport jövő héten ül össze – úgy tudni, az egyik legfőbb napirendi pont éppen ez lesz az értekezésen, ahol vélhetően újra felmerül majd a költségvetési plafon bevezetésének ötlete.
„Nézzék csak meg az austini versenyt! Nézzék csak meg a top 6, vagy top 5 teljesítményét, és a többiekét!” – folytatta Lowe. „Mintha két különböző versenyt futottak volna. És ez nem a motorok miatt alakult így.”
Lowe szerint a szabályok megváltoztatásával nem feltétlenül lenne szorosabb a küzdelem, de a sztenderd alkatrészek bevezetése segíthet.
„A szabályok megváltoztatása mindig lehetőségeket kreál, és egyfajta szakadékot, legyen szó a motorokról, az aerodinamikáról, vagy bármiről. És ami kiegyenlíti a dolgokat, az a szabályok stabilitása – minél inkább békén hagyunk dolgokat.”
[tie_full_img][/tie_full_img]
„Elég megnézni a mai motorokat: sokkal közelebb állnak egymáshoz, mint 3 éve. Szóval a szabályváltozásokat nagyon óvatosan kell kezelni.”
„Mindig meglep, hogy sokan a szabályváltozásokra tekintenek úgy, mint szükséges eszközre a konvergencia kreálásához. Pedig épp az ellenkezőjét hozza létre. Igaz ez a motorerőre, az aerodinamikára, vagy bármi másra.”
„Hacsak nem indulunk el egy extrém irányba, és mondjuk ki, hogy egységesítünk mindent. Ez természetesen eltörli ezt a hatást. De ebben az esetben is… mit jelent a sztenderd? Ez egy nehéz terület.”