Eifel Nagydíj
Fotó: Williams F1
Shanghai International Circuit, Shanghai, China. Saturday 08 April 2017. Paddy Lowe, Williams Martini Racing Formula 1, on the pit wall. World Copyright: Glenn Dunbar/Williams F1. ref: Digital Image _X4I8151
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

A kettészakadt mezőny a Forma-1 legfőbb problémája

Nem az éppen terítéken lévő motorszabályok jelentik a legfőbb problémát a Forma-1 számára, sokkal inkább az, hogy a mezőny két részre szakadt – mondta Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója.

A Forma-1 elöljárói a héten szembesítették a királykategória csapatai a 2020 utáni időszakra tervezett motorszabályokról.

Az új motorformula nem nyerte el a gyártók tetszését: a Mercedes és a Renault szerint költekezési háború alakulhat ki az új erőforrások miatt, a Ferrari pedig hosszú idő óta először ismét kiszállással fenyeget.

Az F1 irányítói, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legfőbb célja, hogy az új szabályokkal még szorosabb mezőny alakuljon ki – Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója szerint ez a téma nem kapott elég figyelmet, ellentétben a motorokra vonatkozó regulákkal.

„Habár rengeteg értekezés folyik a motorokkal kapcsolatos problémákról, véleményem szerint nem ez a legnagyobb gond a sportban” – mondta a szakember.

„A probléma az, hogy három topcsapat harcol a legjobb helyekért. A legnagyobb probléma az, hogy a többi csapat rendkívül nagy lemaradásban van. Nem a motorokkal függnek össze ezek a dolgok.”

A Stratégiai Munkacsoport jövő héten ül össze – úgy tudni, az egyik legfőbb napirendi pont éppen ez lesz az értekezésen, ahol vélhetően újra felmerül majd a költségvetési plafon bevezetésének ötlete.

„Nézzék csak meg az austini versenyt! Nézzék csak meg a top 6, vagy top 5 teljesítményét, és a többiekét!” – folytatta Lowe. „Mintha két különböző versenyt futottak volna. És ez nem a motorok miatt alakult így.”

Lowe szerint a szabályok megváltoztatásával nem feltétlenül lenne szorosabb a küzdelem, de a sztenderd alkatrészek bevezetése segíthet.

„A szabályok megváltoztatása mindig lehetőségeket kreál, és egyfajta szakadékot, legyen szó a motorokról, az aerodinamikáról, vagy bármiről. És ami kiegyenlíti a dolgokat, az a szabályok stabilitása – minél inkább békén hagyunk dolgokat.”

  [tie_full_img][/tie_full_img]

„Elég megnézni a mai motorokat: sokkal közelebb állnak egymáshoz, mint 3 éve. Szóval a szabályváltozásokat nagyon óvatosan kell kezelni.”

„Mindig meglep, hogy sokan a szabályváltozásokra tekintenek úgy, mint szükséges eszközre a konvergencia kreálásához. Pedig épp az ellenkezőjét hozza létre. Igaz ez a motorerőre, az aerodinamikára, vagy bármi másra.”

„Hacsak nem indulunk el egy extrém irányba, és mondjuk ki, hogy egységesítünk mindent. Ez természetesen eltörli ezt a hatást. De ebben az esetben is… mit jelent a sztenderd? Ez egy nehéz terület.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!