Miközben a német istálló természetesen már javában a 2024-es, W15-ös modellen dolgozik a szélcsatornában, a csapat a szezon hátralévő versenyein is újításokkal vértezi majd fel idei versenyautóját. A legfőbb oka ennek természetesen az, hogy az idén tanultaknak bizony nagyon komoly hasznát veszik majd jövőre, egyúttal viszont az idei autót is gyorsabbá tehetik még.
„Ez a döntés soha nem olyan fekete és fehér, mint amilyennek tűnik” – magyarázta Rosie Wait, a Mercedes stratégiai főnöke. „Miközben arra kell felhasználnunk a telet, hogy alapvetőbb fejlesztéseket alkalmazzuk a W15-ös versenyautón, számos dolog van, amit meg tudunk csinálni a jelenlegi autóval is, amik egyrészt gyorsabbá teszik azt, másrészt pedig segítik a tanulásunkat a jövő évi versenygép fejlesztésére vonatkozóan. Ez az, amit már most is csinálunk, és amit továbbra is tenni fogunk.”
„Szóval az új elemek, amiket pályára viszünk, mindkét célt szolgálják: remélhetőleg hozzáadnak a teljesítményhez, és gyorsabbá teszik a mostani autót, ugyanakkor viszont olyan területeket céloznak meg, melyeken tovább kell gyarapítanunk a tudásunkat.”
„Azokat a dolgokat, amiket megtanulunk azáltal, hogy idén teszteljük őket, közvetlenül bele tudjuk táplálni a W15-ös fejlesztésébe.”
A Mercedes jelenleg 20 pontos előnyben van a Ferrarival szemben a konstruktőri versenyben, és természetesen mindent megtesz azért, hogy megszerezze a 2. pozíciót a szezon végén.
„Nem szabad elfelejtenünk azt a tényt sem, hogy szoros csatában vagyunk a Ferrarival a konstruktőri második helyért, és ez a pozíció a bajnokságban nagyon fontos mindannyiunk számára” – magyarázta Wait. „Szóval vannak még érkezőben fejlesztések, és továbbra is felkerülnek majd az autóra.”