A 2018-as szezonban még nagyobb előnybe kerülhet majd a Mercedes Forma-1-es csapata hatékony erőforrásának köszönhetően – mondja a Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko.
A német istálló a V6-os hibrid erőforrások bevezetése óta dominál a Forma-1-ben, motorja pedig nemcsak egyre erősebb lett az elmúlt évek során, hanem egyre hatékonyabban is tudják üzemeltetni, ami szintén komoly előnyt jelent a világbajnok istállónak.
A 2018-as szezonban minden autó legfeljebb 105 kg-nyi üzemanyagot használhat fel versenyenként, a hatékony motorral rendelkező csapatoknak pedig nemcsak, hogy nem kell spórolniuk a futamok során, de bizonyos helyszíneken még azt is megtehetik, hogy ennél kevesebb üzemanyagot töltenek autóikba.
„Nemcsak arról van szó, hogy a Mercedes kevesebb üzemanyagot fogyaszt. De 10-15 kg-mal kevesebb benzinnel tudják megkezdeni a versenyeket a nem túl kritikus helyszíneken, és a kezdeti szakaszokban ez a súlyelőny akár 3-4 tizedmásodpercet, vagy akár fél másodpercet is jelenthet körönként” – mondta Dr. Helmut Marko a Motorsport.com-nak.
„Az autók sokkal többet haladnak padlógázon, mint a múltban. A tapadás megvan, és a 105 kg nem mindenkinek lesz elég. Bizonyos versenyeken lesz ez jellemző, nem mindenhol, de a kérdés az, hogy milyen hozzáállást választunk ezeken a helyszíneken: számítunk-e inkább egy-egy biztonsági autós szakaszra, vagy pedig lesz némi gázelemelés a kanyarbejáratokon.”
Egyes helyszíneken, például Monzában vagy Spa-Francorchampsban bizonyos csapatoknak spórolniuk kell majd, hogy 105 kg üzemanyaggal teljesíteni tudják a versenytávot – ez pedig kétségkívül köridőbe kerül majd nekik.
Monte-Carlóban és Mogyoródon viszont a 105 kg mindenkinek elég kell, hogy legyen – a hatékonyabb motorral rendelkezők viszont megengedhetik majd maguknak azt, hogy ne töltsék tele versenyautójuk tankját, így könnyebb autóval vághatnak neki a versenynek.
„Feltételezzük, hogy ez legalább 10 kg-nyi különbséget jelent – az új motor esetében akár 15 kg is lehet ez a különbség” – mondta Marko.
A versenyautók minimumsúlya egyébként idén 734 kg lesz, és a hatékonyabb motorral rendelkező csapatok kedvezőbben tudják majd elhelyezni a ballasztsúlyokat versenyautóikban.