Egy új, átlagoláson alapuló időmérő-formátumról egyeztettek vasárnap, Bahreinben a Forma-1 csapatai a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), valamint Bernie Ecclestone-nal.
Egy új, átlagoláson alapuló időmérő-formátumról egyeztettek vasárnap, Bahreinben a Forma-1 csapatai a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), valamint Bernie Ecclestone-nal.
Az F1-es döntéshozók azért ültek össze ma délelőtt, mert a csapatok továbbra is elégedetlenek az idei évre bevezetett új időmérő-szisztémával, többségük pedig azt szeretné, ha a soron következő, Kínai Nagydíjtól kezdődően ismét a régi rendszer lenne érvényben.
Jean Todt, az FIA elnöke, valamint Bernie Ecclestone azonban másféle megoldás felé hajlik. Kiderült, a mai egyeztetésen egy olyan megoldásról tárgyaltak, melyben az időmérő edzések minden egyes szegmensében két köridő átlagát vennék alapul a versenyzők esetében.
„Élénk, de egészséges értkezezést folytattunk” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
„Nyilvánvalóan hosszasan egyeztettünk az időmérőről. Azt hiszem, a csapatok szívesen visszatérnének a 2015-ös rendszerhez, de a promóter és az FIA ezt nem szeretné. Egy kompromisszumos megoldás került az asztalra, a csapatok pedig csütörtökig kaptak időt arra, hogy fontolóra vegyék. Ez az ötlet jobb a mostani rendszernél, sokkal közelebb áll a tavalyi rendszerhez, de további elemzésekre van szükség.”
„A 2015-ös rendszer felé hajlik, de ahelyett, hogy egy köridőt vennének alapul az egyes szegmensekben, az új rendszerben két körből vonnának átlagot. Ennek persze van egyfajta komplexitása a gumik miatt. A gumik jelentik a legfontosabb tényezőt, melyeket most meg kell érteni.”
Horner megerősítette, az, hogy teljes egészében visszatérjenek a tavalyi formátumhoz, nem volt opció.
„Azt hiszem, a csapatok egy ideje már egyetértenek abban, hogy a legegyszerűbb az volna, ha visszatérnénk a 2015-ös rendszerhez. Ez nem lehetséges, szóval egy kompromisszumos megoldást kell találnunk. De inkább fontoljuk meg alaposan ahelyett, hogy elsietjük a döntést már ma.”