Ricciardo 2014 és 2018 között volt a Red Bull versenyzője, az elmúlt két idényt pedig a McLaren versenyzőjeként töltötte el a Forma-1-ben. Mivel azonban a wokingi istállónál nem tudott jó eredményeket elérni, a felek nyáron megállapodtak abban, hogy felbontják az eredetileg 2023 végéig szóló szerződésüket.
Ricciardo így 2023-ban nem lesz ott az F1-es mezőnyben, volt csapata, a Red Bull viszont mentőövet dobott neki azzal, hogy leszerződtette őt tartalékosnak a következő idényre. Christian Horner csapatfőnök most egy interjúban arról beszélt, milyen feladatokkal látják majd el a 33 esztendős versenyzőt a következő évben.
„Meglepett bennünket az, hogy Daniel kikerült a piacra” – mondta a szakember a Speedcafe kérdésére. „Ami minket illet, mivel a Red Bull-lal nőtt fel, és gondoskodtunk róla fiatal kora óta, abszolút volt értelme annak, hogy visszahívjuk őt a nyájunkba. Egy ennyire tapasztalt és nagyra értékelt versenyzőt.”
„Azt gondolom, Daniel és a Forma-1 között egy kicsit elmúlt a szerelem. Volt pár nagyon kemény szezonja – főleg idén. A mi részünkről pedig van értelme annak, hogy támogatóit szerepet kap harmadik számú versenyzőnként úgy a gyárban, mint a különféle partneri eseményeken, hiszen ő jelenleg az egyik legismertebb arc a Forma-1-ben. Remélhetőleg ebben a szerepben Daniel újra felfedezi majd a Forma-1 iránti szenvedélyét.”
„Kétségkívül nincsenek terveink arra vonatkozóan, hogy bevessük őt a harmadik számú versenyzői szerepkörön, illetve a médiaeseményeken kívül. Daniel részt vesz majd néhány versenyen, ahol nyilvánvalóan ő lesz a tartalékosunk. Esetleg autóba ül majd a gumiteszteken, hogy segítsük a Pirelli programját. És dolgozni fog a szimulátorban.”
„Szóval végzi majd ezeket a tevékenységeket, és persze eleget tesz a kereskedelmi igényeknek is a szponzoraink és partnereink számára. Pláne azért, mert manapság már jobban jelen vagyunk az Egyesült Államokban, ahol Daniel főként az idejét tölti. Jövőre három verseny is lesz ott, szóval sűrű lesz a programja.”
Arra a kérdésre, hogy Ricciardo kiveheti-e a részét a Red Bull Powertrains fejlesztéseiből – lévén, hogy a csapat 2026-tól már saját magának gyártja motorjait –, Horner így felelt: „Az még egy kicsit odébb van. Három év múlva látunk majd Red Bull által tervezett erőforrást egy versenyautóban, szóval feltehetőleg nem sok mindent tud ehhez hozzátenni jelenleg. De izgalmas projekt ez, és 2026 valójában már itt van a kanyarban.”