A holland pilóta a 2. helyről vágott neki a monzai futamnak, és miután nagy küzdelmek árán megelőzte a pole-ból induló Carlos Sainzot, a saját tempóját tudta autózni, és kényelmes előnyt autózott ki az élen. A verseny hajrájában azonban mérnöke arra utasította, vegyen vissza, és ne kerüljön közel az előtte haladó, körhátrányban lévő ellenfelekhez.
A Red Bull nem közölte pontosan a problémák okát Verstappennel, és bár az eset okozott némi riadalmat a csapat garázsában, az energiaital-gyárosok tanácsadója, Helmut Marko szerint volt előnye is a problémának.
„A hőmérsékletekkel volt gond, azért utasítottuk erre, hogy megakadályozzuk a további emelkedést. Egy bizonyos tartományon belül kellett tartanunk bizonyos hőmérsékleti értékeket” – magyarázta az osztrák szakember.
„Max már 12 másodperces előnyben volt, szóval amúgy sem volt értelme nyomni, vagy kockáztatni. Másfelől pedig jól jött a dolog, hiszen a leggyorsabb kör még csak eszébe sem jutott.”
Christian Horner csapatfőnök hozzátette, Verstappen győzelme olyan nagy veszélyben nem volt, ám főleg azért utasították arra, hogy lassítson, mert nem tudták, mi történik akkor, ha megérkezik más autók mögé.
„Menedzselnie kellett bizonyos hőmérsékleti problémákat, és nem akartunk semmiféle kockázatot vállalni” – magyarázta. „Forró nap volt, és volt pár hőmérsékleti érték, amit kontroll alatt tartottunk, viszont volt még egy csomó autó (Pierre) Gasly előtt, és nem akartuk, hogy turbulens levegőbe kerüljön. Ezért vettük kicsit lazábbra az utolsó néhány kört.”
Verstappen végül simán nyerte az Olasz Nagydíjat, és sorozatban 10. győzelmét szerezte, mellyel új rekordot állított be a Forma1-ben.