Kiderültek Maria de Villota balesetének részletei - F1VILÁG.HU

Kiderültek Maria de Villota balesetének részletei

HIRDETÉS

Közvetlenül súlyos balesete előtt „küzdött” a Marussia autójával és képtelen volt lelassítani azt Maria de Villota – derült ki a pilótanő balesetét követő vizsgálat jelentéseiből.


Közvetlenül súlyos balesete előtt „küzdött” a Marussia autójával és képtelen volt lelassítani azt Maria de Villota – derült ki a pilótanő balesetét követő vizsgálat jelentéseiből.

Maria de Villota még 2012. július 3-án szenvedett súlyos balesetet a duxfordi repülőtéren, miközben akkori csapata, a Marussia autóját vezette egy egyenesvonalú aerodinamikai teszt keretében.

A versenyző azonban a teszt során egy teherautó lehajtott rámpájának hajtott, minek következtében súlyos sérüléseket szenvedett és fél szemére megvakult.

Bár de Villota felépült sérüléseiből, végül 2013 októberében – feltehetően a baleset következményeként – életét veszítette.

Az Egyesült Királyság Egészségügyi és Biztonsági hivatala nemrég lezárta a balesettel kapcsolatos vizsgálatokat és arra jutott, senkit sem terhel külön felelősség a történtek miatt.

Nemrég pedig nyilvánosságra kerültek a vizsgálat részleteiről árulkodó dokumentumok, melyek számos, eddig megválaszolatlan kérdésre magyarázatot adnak.

Például arra, hogy a pilótanő nem tudta használni a versenyautó kuplungját, miközben a kormányt teljes mértékben elfordította, erre azonban a jelentés szerint „nem is volt szükség, hiszen egy egyenesvonalú tesztről volt szó”.

Mielőtt autóba ült, de Villotát a versenymérnök számos információval ellátta, a versenyautó megállításával kapcsolatban azonban nem kapott tájékoztatást, így arról sem, a „bokszba” érkezvén pontosan milyen sebességi fokozatot kell majd használnia.”

A jelentésből kiderül, de Villota 45 km/h-s sebességgel haladt, fékezett, az autó pedig tovább lassult, ám miután a fordulatszám 4100-as percenkénti fordulatra esett, működésbe lépett a versenygép lefulladásgátló rendszere, ami gyakorlatilag a teherautó rámpájának „húzta” az autót.

Hirdetés

A csapat tájékoztatása szerint a teszt során „a versenyző tudására és tapasztalatára is támaszkodtak”.

De Villota egyébként korábban elmondta, úgy gondolta, sikerül elkerülnie majd a teherautót, mivel nem látta, hogy annak rámpája le van hajtva.

Bár a vizsgálat számos hiányosságot feltárt, például a szemmagasságban lévő rámpa lehajtott állapotát, az Egészségügyi és Biztonsági hivatal végül nem indít eljárást a tesztet szervező Marussia ellen.

Az istálló egyébként nem kommentálta a balesettel kapcsolatban megjelent jelentéseket.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kiderültek Maria de Villota balesetének részletei
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!