Friss hírek

Kifuthat az időből a Forma-1 legújabb csapata

Bár David Richards a július eleji Brit Nagydíjon elárulta, heteken belül részleteket közöl csapatáról, továbbra sem lehet tudni semmit a Prodrive-ról, jóllehet közel fél év múlva kezdetét veszi a 2008-as idény. Vajon mi mehet a háttérben?

Bár David Richards a július eleji Brit Nagydíjon elárulta, heteken belül részleteket közöl csapatáról, továbbra sem lehet tudni semmit a Prodrive-ról, jóllehet közel fél év múlva kezdetét veszi a 2008-as idény. Vajon mi mehet a háttérben?

Richards még a szezon harmadik állomásának helyet adó Bahreini Nagydíjon elmondta, bízik benne, hogy a júliusban megrendezésre kerülő Brit Nagydíjon részleteket tehet közzé Forma-1-es csapatáról.

Ám mivel a szponzori, és beszállítói szerződések még nem kerültek aláírásra, illetve több féllel még folynak a tárgyalások, Richards A Brit Nagydíjon elmondta, talán pár hét múlva már beszélhet csapata jövőjéről.

“Az igazság az, amit Bahreinben is mondtunk, hogy bízunk benne, hogy a nyáron bejelentést tehetünk. Boldog lennék, ha már most nyilatkozhatnék az ügyben, de még néhány hét kell ahhoz, hogy minden a helyére kerüljön” – mondta Richards július elején.

Azóta viszont senki nem nyilatkozott az ügyben, pedig a csapatok többsége már javában dolgozik jövő évi autóján. Bár a Prodrive nagy valószínűséggel a McLarentől vásárolt kasztnikkal és motorokkal vág majd neki a 2008-as idénynek, már most meg kellene kezdeniük a munkát, nem is beszélve arról, hogy Ron Dennis még júniusban elmondta, ha a nyári szünetig nem tudják véglegesíteni és aláírni a beszállítói szerződést, az üzletnek lőttek.

“Az idő azonban sürget. Azt mondhatom, hogy ha július közepéig nem kezdjük el összeállítani a dokumentumokat, akkor nagyon valószínűtlen, hogy együtt fogunk működni 2008-ban. Semmit nem akarunk tenni, ha júliusban nem kerül sor hivatalos bejelentésre” – mondta Dennis még június elején az Autosporintnek adott nyilatkozatában.

A Magyar Nagydíj után viszont kezdetét vette a nyári szünet a Forma-1-ben, mindenki pihenőre vonul, és kikapcsolódik, így vélhetően a következő három hétben sem kerülhet sor a két fél közötti szerződés aláírására, pedig az idő nagyon sürget.

Egyes értesülések szerint a McLaren jelenlegi tesztpilótája, Pedro de la Rosa és a Williams osztrák versenyzője, Alexander Wurz pályázik a legnagyobb eséllyel a Prodrive jövő évi versenyzői ülésére, ám a magyar futam után mindketten elmondták, már egyre kevésbé hisznek abban, hogy megkezdheti a működését Richards csapata 2008-ban.

“Még várnunk kell, jelen pillanatban még semmi nincs eldöntve. Egyelőre még az sem biztos, hogy lesz-e egyáltalán csapat” – mondta de la Rosa.

A Williams versenyzője is értetlenül áll a Prodrive taktikája előtt, és elmondta, ha szeptember elejéig nem tisztázódik a csapat jövője, Dave Richards valószínűleg elbúcsúzhat attól, hogy részt vehet a 2008-as Forma-1-es világbajnoki sorozatban.

“Egy kicsit szkeptikus vagyok, mert már most is nagyon késő van, és egyelőre még semmit nem hallottunk a csapat felől” – tette hozzá Wurz.

Ellenpéldaként azonban ott van a Super Aguri, amely a 2006-os idényre mindössze néhány hónap alatt készült fel, jóllehet a kiscsapat munkáját nagyban segítette a japán Honda.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!